  • 1. Data: 2009-10-27 09:59:42
    Temat: Czy organizator wyjazdu ma prawo...
    Od: "Idiom" <i...@v...pl>

    Mój 10-letni syn wyjeżdża na coś, co nazywa się szumnie "zieloną szkołą" a jest
    de facto 4-dniowym wyjazdem rekreacyjnym. Nie jest to żaden wyjazd związany z
    uprawianiem sportów itp.

    Wychowawczyni podczas zebrania rozdała nam karty uczestnictwa (przygotowane
    przez organizatorów wyjazdu), w których, oprócz takich przydatnych informacji,
    jak numery telefonów rodziców, zażywane leki itp. ma znaleźć się oświadczenie
    lekarza, że dziecko może uczestniczyć w wyjeździe.

    I tu zaczynają się moje schody.

    Mieszkamy w Małopolsce, ale należymy do Śląskiej Kasy Chorych - jedynej, która
    wydała swoim uposażonym karty chipowe. Poza Śląskiem - nikt z nich nie odczyta
    mojego prawa do ubezpieczenia :)

    Na Śląsk po tę pieczątkę nie zdążę pojechać, w Małopolsce, w ramach
    ubezpieczenia nikt mi tego nie załatwi. Oczywiście, mogę wpaść do pierwszego z
    brzegu gabinetu prywatnego, potrwa to pewno kwadrans i będzie załatwione, ale
    mój portfel stanie się lżejszy o 50 PLN.

    I intryguje mnie czy taki wymóg jest konieczny (czyli - czy przypadkiem 5 dych
    nie wydam dla czyjegoś widzi-mi-się). Czy dziecko, jadąc na 4-dniową wycieczkę
    do jakiegoś ośrodka musi mieć zgodę lekarza? Czy moja zgoda nie wystarczy, skoro
    zasadniczo to ja jestem odpowiedzialna za moje dziecko, a nie - jakikolwiek lekarz.

    Co o tym sądzicie?

    pozdr

    Monika

  • 2. Data: 2009-10-27 10:09:11
    Temat: Re: Czy organizator wyjazdu ma prawo...
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Idiom wrote:

> [...]
    > wystarczy, skoro zasadniczo to ja jestem odpowiedzialna za moje dziecko, a

    Moje dziecko (11 lat) było na takiej właśnie "zielonej szkole" w ubiegłym
    roku, w dodatku z zapasem antybiotyku w torbie, bo akurat kilka dni przed
    wyjazdem raczył był anginę złapać. Wyjazd był zagraniczny. Nie było potrzeby
    pozwolenia od lekarza brać, rodzice podpisywali oświadczenia, że "stan
    zdrowia dziecka pozwala na uczestnictwo w wycieczce" i to wszystko. No
    chyba, że ta Twoja "zielona szkoła" to jakiś obóz sportowy, wyczynowy, etc.

    Justyna

  • 3. Data: 2009-10-27 10:44:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Idiom" <i...@v...pl> writes:

> [...]
    > pierwszego z brzegu gabinetu prywatnego, potrwa to pewno kwadrans i
    > będzie załatwione, ale mój portfel stanie się lżejszy o 50 PLN.

    A jak dziecko jest chore, to z nim na Slask jezdzisz?

    MJ

  • 4. Data: 2009-10-27 11:18:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Paź, 10:59, "Idiom" <i...@v...pl> wrote:
    > Oczywiście, mogę wpaść do pierwszego z
    > brzegu gabinetu prywatnego, potrwa to pewno kwadrans i będzie załatwione, ale
    > mój portfel stanie się lżejszy o 50 PLN.

    ...a kasy chorych refunduja wypisywanie takich swistkow?

    WS

  • 5. Data: 2009-10-27 11:29:20
    Od: spp <s...@o...pl>

    WS pisze:

    > ...a kasy chorych refunduja wypisywanie takich swistkow?

    To obowiązek lekarza rodzinnego.

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-10-27 12:35:25
    Od: i...@v...pl

    > A jak dziecko jest chore, to z nim na Slask jezdzisz?

    Jak jest chore, to rozumiem potrzebę zapłacenia za wizytę prywatnie. Kiedy ktoś
    ma biurwokratyczny zapęd - nie rozumiem.

    Monika

  • 7. Data: 2009-10-27 12:46:17
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Idiom" <i...@v...pl> napisał w wiadomości

    > nikt z nich nie odczyta
    > mojego prawa do ubezpieczenia :)

    Twoim prawem do ubezpieczenia jest fakt odprowadzania skladek a nie zas
    karta chipowa. Karta ma ulatwic paniom rejestratorkom zycie, a nie
    komplikowac je pacjentom:))

    LH

  • 8. Data: 2009-10-27 16:29:02
    Od: "Idiom" <i...@v...pl>

    > Twoim prawem do ubezpieczenia jest fakt odprowadzania skladek a nie zas
    > karta chipowa. Karta ma ulatwic paniom rejestratorkom zycie, a nie
    > komplikowac je pacjentom:))

    Dziękuję za informację.

    Szkoda, że nie na "zadany" temat.

    pozdr

    Monika

  • 9. Data: 2009-10-27 19:26:03
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl>

    > Szkoda, że nie na "zadany" temat.

    Wbrew pozorom jest to odpowiedz. Mieszkasz w Malopolsce wiec podlegasz z
    racji zamieszkania jakies przychodni rejonowej. Zapisujesz sie wiec do
    przychodni - w kwestionariuszu podajesz z jakiego zrodla wynika twoje
    ubezpiecznie. Rejestrujesz dziecko nie pokazujac karte czipowa ale [o ile
    zazadaja ] legitymacje ubezpieczeniowa czy co tam masz i tyle. Ja mam to
    przecwiczone na wlasnej skorze ale w konfiguracji odwrotnej. Nie posiadajac
    karty czipowej -bo jestem z innego wojewodztwa- dostawalam sie do lekarza na
    slasku bo jak stwierdzil pan z NFZ - to ze jestem ubezpieczona daje mi prawo
    do opieki a nie jakas karta czipowa .

    LH

  • 10. Data: 2009-10-28 05:44:53
    Od: "Idiom" <i...@v...pl>

> [...]
    > slasku bo jak stwierdzil pan z NFZ - to ze jestem ubezpieczona daje mi prawo

    Nie, to nie jest odpowiedź na "zadany temat".

    Pytałam czy organizator wyjazdu ma prawo oczekiwać, że dam mu poświadczenie od
    lekarza. I tylko odpowiedź na to pytanie jest odpowiedzią na temat. Nie
    przypominam sobie, abym pytała, jak pójść po to poświadczenie do rejonowej
    przychodni (ale możliwe, że ja się mylę, a Ty wiesz lepiej o co pytałam)

    Ale i tak podziwiam Twoje niezmącone przekonanie, że odpowiadasz na temat.

    Nie jestem pracownikiem, nie mogę sobie podbić legitymacji ubezpieczeniowej "w
    zakładzie" na miejscu. A każde rozwiazanie, które wiąże się z koniecznością
    wyjazdu na Śląsk, jest dla mnie w tej chwili nieprzydatne. Dlatego, jeżeli
    chcesz coś jeszcze napisać, skup się, proszę, na meritum, a nie na swoim
    odwrotnym przypadku.

    Monika