  • 1. Data: 2004-11-06 08:48:41
    Temat: Czy oplata abonamentowa za wodomierz jest do podwazenia?
    Od: "ss" <s...@h...pl>

    Witam.
    Jestem powiadaczem dzialki rekreacyjnej w pewnej wsi, w ktorej oplata za
    korzystanie z ujecia wody sklada sie z dwoch stawek:
    1) Za rzeczywiste zuzycie wody (tutaj nie mam zastrzezen).
    2) Stala oplata abonamentowa ok. 60zl /rok (TUTAJ MAM ZASTRZEZENIA).

    W czasie podpisywania umowy nie zostalem poinformowany o tej dodatkowej
    oplacie, a z racji tego, iz mieszkam obecnie w wiekszym miescie - w ktorym
    nie pobiera sie tego typu oplaty - nie moglem wiedziec o stosowaniu takich
    praktyk.

    Z tego co sie dowiedzialem, oplata zostala okreslona lokalnie poprzez
    wprowadzenie Uchwaly Zgromadzenia Zwiazku Komunalnego Gmin ds. Wodociagow i
    Kanalizacji, a obejmuje "..koszty obowiazkowej, okresowej wymiany
    wodomierzy, odczytow, napraw i konserwacji czesci skladowych zestawu
    wodomierzowego oraz wystawiania rachunkow".

    Podstawa prawna, na ktora powoluje sie podmiotowa firma dostarczajaca wode,
    zostala mi przedstawiona w nastepujacy sposob: "... zgodnie z
    Rozporzadzeniem Ministra Infreastruktury z dnia 12 marca 2002 roku w sprawie
    okreslenia taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunkow
    rozliczen za zbiorowe zaopatrzenie w wode i zbiorowe odprowadzanie sciekow".

    CZY WW. OPLATA ABONAMENTOWA JEST W PELNI UZASADNIONA Z PUNKTU WIDZENIA
    PRAWA. CZY JEST JAKAS DROGA PRAWNA, KTORA POZWALALABY NA JEJ PODWAZENIE?

    PS.
    Przez 9 miesiecy w roku dzialka nie jest odwiedzana i zuzycie wody = 0,
    pomimo to otrzymuje za ten okres faktury, ktore wynikaja z samej oplaty
    abonamentowej.

    Pozdrawiam
    Slawek.