  • 1. Data: 2004-11-06 01:29:14
    Temat: Dziwne koszty sądowe
    Od: "Marcin.C" <m...@w...pl>

    Witam,
    Sprawa o zapłacenie xxx zł w której byłem powodem.
    Sąd Okręgowy zwolnił mnie od wpisu sądowego.
    W tej instancji sprawę wygrałem całkowicie i sąd
    obciążył kosztami sądowymi pozwanego.
    W Sądzie Apelacyjnym (apelację wniósł tylko pozwany)
    zasadzona dla mnie kwota została zmniejszona do 60 %
    i zostałem obciążony w znacznej części kosztami sądowymi.
    Nie bardzo rozumiem o co chodzi ?
    Po pierwsze byłem zwolniony od tych kosztów.
    Po drugie sprawę jednak wygrałem. Co prawda już nie
    w takim wymiarze - ale nie przegrałem.
    Czy ktoś może mi wytłumaczyć przyczynę obciążenia
    mnie kosztami sądowymi.

    Pozdrawiam, Marcin

  • 2. Data: 2004-11-06 10:01:14
    Temat: Re: Dziwne koszty sądowe
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik Marcin.C napisał:

> [...]
    > Po drugie sprawę jednak wygrałem. Co prawda już nie
    > w takim wymiarze - ale nie przegrałem.
    > Czy ktoś może mi wytłumaczyć przyczynę obciążenia

    wyslalem odpowiedz ale nie doszla wic ponowie

    przyczyna prosta
    sad zapewne stosunkowo rozdzieil koszty i placi sie w stosunku 60 % do 40 %

  • 3. Data: 2004-11-06 10:02:33
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 06 Nov 2004 01:29:14 GMT, Marcin.C <m...@w...pl> napisał:

    > Witam,
    > Sprawa o zap?acenie xxx z? w której by?em powodem.
    > S?d Okr?gowy zwolni? mnie od wpisu s?dowego.

    Od czego dokładnie cię zwolnił? Tylko od wpisu czy od kosztów w całości?

    > W tej instancji spraw? wygra?em ca?kowicie i s?d
    > obci??y? kosztami s?dowymi pozwanego.

    Prawidłowo

    > W S?dzie Apelacyjnym (apelacj? wniós? tylko pozwany)
    > zasadzona dla mnie kwota zosta?a zmniejszona do 60 %
    > i zosta?em obci??ony w znacznej cz??ci kosztami s?dowymi.

    Co znaczy "w znacznej czesci"? 40% kosztów opinii biegłego itp?

    > Nie bardzo rozumiem o co chodzi ?
    > Po pierwsze by?em zwolniony od tych kosztów.

    Napisałes, że od wpisu a nie od kosztów

    > Po drugie spraw? jednak wygra?em. Co prawda ju? nie
    > w takim wymiarze - ale nie przegra?em.

    Wygłałeś w 60%, przegrałeś w 40%. Musisz zapłacić 40% kosztów.

    > Czy kto? mo?e mi wyt?umaczyae przyczyn? obci??enia
    > mnie kosztami s?dowymi.

    spróbowałem, ale na podstawie takich informacji jak podane dokładnie
    wypowiedzieć się nie da.

    --
    Falkenstein

  • 4. Data: 2004-11-06 10:07:51
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Marcin.C napisał(a) w wiadomości
> [...]
    > Po drugie sprawę jednak wygrałem. Co prawda już nie
    > w takim wymiarze - ale nie przegrałem.
    > Czy ktoś może mi wytłumaczyć przyczynę obciążenia

    Zwolnienie od kosztów sądowych nie zwalania od zwrotu wydatków drugiej strony.
    Zapewne sąd odwoławczy zasądził zwrot części kosztów drugiej strony, pewnie
    pełnomocnika. Dobrze mówię? Kwota została zasądza na rzecz przeciwnika, a nie na
    rzecz Skarbu Państwa.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-11-06 10:09:24
    Temat: Dziwne znaczki
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    Rodrig czasem w twoich postach widać same dziwne znaczki zamiast polskich liter,
    a czasem wszystko jest OK. Zrób coś z tym kodowaniem, bo mnie oczy bolą od
    czytania ;)

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-11-06 10:39:15
    Temat: Re: Dziwne znaczki
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 6 Nov 2004 11:09:24 +0100, Johnson <j...@a...pl.nospam>
    napisał:

> [...]
    > polskich liter,
    > a czasem wszystko jest OK. Zrób coś z tym kodowaniem, bo mnie oczy bolą

    gdybym wiedział jak to zrobić... to bym dawno to zrobił. Ja też czasami
    widzę dziwne znaczki. Może nie powinienem tyle pić?

    --
    Falkenstein

  • 7. Data: 2004-11-06 15:19:35
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsg1g7pb9mg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    > gdybym wiedział jak to zrobić... to bym dawno to zrobił. Ja też czasami
    > widzę dziwne znaczki. Może nie powinienem tyle pić?

    Jeśli masz zaznaczone, "Odpowiedz na wiadomości używając formatu w jakim
    zostały wysłane" to odznacz to.

  • 8. Data: 2004-11-06 18:36:09
    Od: "Marcin.C" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
> [...]
    pewnie
    > pełnomocnika. Dobrze mówię? Kwota została zasądza na rzecz przeciwnika, a

    Witam,
    1. W I instancji Sąd Okręgowy zwolnił mnie od wpisu sądowego,
    (w sprawie występowałem jako powód).
    2. W II instancji Sąd Apelacyjny zmniejszył zasądzoną na moją rzecz od
    pozwanego kwotę 100 do 60 (wartości tylko dla potrzeb proporcji) i
    zasądził cytuję:
    Na rzecz Skarbu Państwa ... itd od Jana Kowalskiego (pozwany) kwotę
    3100 zł , zaś od Marcina C. (to ja) 6300 zł tytułem nieuiszczonego wpisu
    sądowego od którego powód był zwolniony. Koszty wzajemne stron zostają
    zniesione.
    Apelację składał tylko pozwany i został zwolniony od wpisu za II instancję.
    Czy ktoś coś z tego rozumie ? Ja w sądzie występowałem sam (bez adwokata)
    i nawet nie miałem kogo zapytać, o co w tym wszystkim chodzi...

    Pozdrawiam, Marcin

  • 9. Data: 2004-11-06 19:02:11
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]

    > Czy ktoś coś z tego rozumie ? Ja w sądzie występowałem sam (bez adwokata)
    > i nawet nie miałem kogo zapytać, o co w tym wszystkim chodzi...

    Jeśli tak dosłownie brzmi roztrzygniecie to nie wydaje się ono prawidłowe.

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-11-06 19:25:52
    Od: "Marcin.C" <m...@w...pl>

    > użytkownik Marcin.C napisał(a) w wiadomości

    > Jeśli tak dosłownie brzmi roztrzygniecie to nie wydaje się ono prawidłowe.
    > --
    > JOHNSON :)

    To na koniec pytanie ogólne.
    Czy strona zwolniona od wpisu sądowego, może - w przypadku niepełnej
    wygranej - zostać obciążona częściowo tym wpisem, a jeżeli tak - to jaki
    sens ma takie zwolnienie, które w gruncie rzeczy jest zwolnieniem
    warunkowym. Przegrywasz - musisz płacić. Przecież podstawą takiego
    zwolnienia, jest trudna sytuacja materialna strony procesowej, która po
    przegranej sprawie jest jeszcze bardziej trudna ...

    Marcin