  • 11. Data: 2005-08-08 20:05:01
    Temat: Re: Czy operator ma rację?
    Od: "azrael" <a...@D...pl>

    miałem podobną sytuację, tylko mi telefon działał jeszcze przez 8 miesięcy,
    dzwoniłem sobie co jakiś czas i pisałem pisma. w końcu w kolejnej skardze,
    poprosiłem o przedstawienie umowy na ten okres, za który mam zapłacić i
    opisałem całą sytuację w gazecie - odczepili się. Oczywiście rachunek do
    momentu rozwiązania umowy miałem opłacony co do złotówki.

    pozdr
    azrael

  • 12. Data: 2005-08-08 20:05:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > Jakbym nie miał nic do powiedzenia to nie nic bym nie mówił. Uczciwość
    > wymaga zapłacenia za to z czego się korzystało.

    Kolejny Przemuś...

    Pytanie jest o stan prawny, a nie o twoje moralne cierpienia, kapewu?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 13. Data: 2005-08-08 20:11:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > Nie liczy się kto korzystał, tylko kto zawarł umowę ... to nie musi być
    > zapewne ta sama osoba.

    Nikt nie zawarł. Umowa została rozwiązana.

  • 14. Data: 2005-08-08 20:12:41
    Od: "Maciek eN" <m...@g...pl>

    > Czemu od razu osądzać? Po prostu wytykam ci nielogiczności w twej
    > wypowiedzi. Twierdzisz że liczą się dla ciebie zasady a nie chcesz
    > zapłacić za coś z czego korzystałeś.

    Nie przypominam sobie, żebym napisałe gdziekolwiek, że nie chcę zapłacić za
    coś z czego korzystałem.
    Wręcz przeciwnie, chcę zapłacić, jeżeli są do tego podstawy prawne.

    >Powiedz po prostu iż szukasz rady
    > jakby tu uniknąć zapłacenia tego rachunku. Bądź szczery.

    Szukam informacji czy operator ma prawo (w sensie prawnym, a nie moralnym)
    żądać ode mnie zapłaty
    za korzystanie z jego usług skoro wg moich informacji nie obowiązywała mnie
    już żadna umowa na
    dostarczanie tych usług. Ponadto zauważ, że nieodłączając swojego sygnału
    uniemożliwił mi wykorzystanie
    instalacji telefonicznej w domu. W tym czasie miałem już podpisaną umowę z
    innym operatorem, i chciałem
    do instalacji tel w moim domu podłączyć sygnał telefoniczny od tego nowego
    operatora (a jest to telefon
    przez kablówkę, z modemu kablowego, który mam w domu). Nie mogłem tego
    zrobić, bo w gniazdku telefonicznym
    był jeszcze ten stary sygnał i na odłączenie musiałem czekać 2 miesiące. Czy
    to jest Twoim zdaniem w porządku???

    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 15. Data: 2005-08-08 20:14:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nikt nie zawarł. Umowa została rozwiązana.

    I jako rozwiązana nie mogła się nawiązać ponownie? A czemu to?
    Może skup się na tym co umiesz ... jeśli jest coś takiego.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 16. Data: 2005-08-08 20:19:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maciek eN napisał(a):

> [...]
    > zrobić, bo w gniazdku telefonicznym
    > był jeszcze ten stary sygnał i na odłączenie musiałem czekać 2 miesiące. Czy

    Zacznijmy ot tego że uzupełniasz (upiększasz) stan faktyczny - tego nie
    pisałeś na początku.
    To zmienia moją wypowiedź tylko o tyle, że można zastanowić się czy
    oprócz tego że masz zobowiązanie za wykorzystane rozmowy to możesz
    pomyśleć o roszczeniu przeciwko operatorowi za wyrządzoną szkodę. Wtedy
    można rozważyć potrącenie.

  • 17. Data: 2005-08-08 20:20:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Kolejny Przemuś...

    Mówisz chyba o sobie.

    > Pytanie jest o stan prawny, a nie o twoje moralne cierpienia, kapewu?

    A co to jest kpw? Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia? On nie
    stosuje się do usług telekomunikacyjnych.

  • 18. Data: 2005-08-08 20:50:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie liczy się kto korzystał, tylko kto zawarł umowę ... to nie musi
    być
    > zapewne ta sama osoba.

    Umowa została rozwiązana. Dokąd obowiązywała, to abonent odpowiadał
    finansowo za wszystkie świadczone na jego linii usługi. Ale teraz nie ma
    abonenta. Odpowiada korzystający z usługi. tylko kto to jest?

    > Spokojnie można domniemywać że z telefonu korzystała ta sama osoba co
    do
    > tej pory, może nawet dzwoniła w te same miejsca.

    Nie, no założenie z gruntu fałszywe. poprzednio również nie on musiał
    dzwonić, tylko ze zgodnie z umową za to płacił. Teraz już nie chce.

  • 19. Data: 2005-08-08 20:52:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > I jako rozwiązana nie mogła się nawiązać ponownie? A czemu to?
    > Może skup się na tym co umiesz ... jeśli jest coś takiego.

    Jej ponowne nawiązanie wymaga oświadczenia woli ze strony stron umowy. A
    w tym wypadku nie widzę możliwości udowodnienia, kto złożył oświadczenie
    woli przedłużenia umowy poprzez skorzystanie z usługi.

  • 20. Data: 2005-08-08 20:59:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > I jako rozwiązana nie mogła się nawiązać ponownie? A czemu to?

    Sama z siebie? Raczej ciężko by było.

    > Może skup się na tym co umiesz ... jeśli jest coś takiego.

    Nie chce mi się nawet komentować tego konkretnego przypadku twojego
    bezsensownego bełkotu.