  • 1. Data: 2019-12-12 10:59:19
    Temat: Czy odpowiedzialnych za awarię sieci ciepłowniczej w Warszawie spotkają konsekwencje prawne
    Od: u2 <u...@o...pl>

    jak jest zima, to musi być zimno, a że ruła pękła to takie są prawa
    fizyki, których się nie zmieni, i nie bądź pan głąb:)

    https://www.stefczyk.info/2019/12/12/rzecznik-rzadu-
    nie-wyklucza-ze-odpowiedzialnych-za-awarie-sieci-cie
    plowniczej-w-warszawie-spotkaja-konsekwencje/

    9:56, 2019.12.12

    Rzecznik rządu nie wyklucza, że odpowiedzialnych za awarię sieci
    ciepłowniczej w Warszawie spotkają konsekwencje

    Rzecznik prasowy rządu Piotr Muller odniósł się na antenie radiowej
    Jedynki do awarii sieci ciepłowniczej w Warszawie. Jego zdaniem
    odpowiedzialnych za nią mogą czekać konsekwencje prawne.

    Awaria miała miejsce wczoraj ok. 9:45. Pęknięcie rury ciepłowniczej z
    gorącą wodą z elektrociepłowni w Siekierkach spowodowało, że utworzyły
    się ogromne ilości pary wodnej. Na miejscu utworzyła się wyrwa w ziemi i
    długie na ok. 600 metrów rozlewisko wody, w którym utknęło ok. 200
    samochodów. Woda zalała również liczne piwnice i garaże.

    Skutki awarii dotknęły wielu mieszkańców Warszawy. Ok. 2 w nocy ciepło
    miano przywrócić w sześciu dzielnicach. Według właściciela rury, spółki
    Veolia, nadal bez ogrzewania pozostają mieszkańcy Ursusa oraz ludzie
    mieszkający w bezpośrednim sąsiedztwie miejsca, gdzie nastąpiła awaria.

    Muller wyraził nadzieję, że w przeciwieństwie do niedawnej awarii
    kolektora doprowadzającego ścieki do oczyszczalni Czajka, tym razem
    Rafałowi Trzaskowskiemu nie będzie potrzebna pomoc rządu. Zauważył
    także, że poważne awarie infrastruktury zdarzają się w Warszawie
    wyjątkowo często. ,,Nie jest to optymistyczny obraz" - podsumował.

    Muller wspomniał również o tym, że warto byłoby wrócić do tego dlaczego
    w 2011 roku władze Warszawy sprzedały prywatnej firmie Stołeczne
    Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej. ,,Sprywatyzowano monopolistę, czyli
    firmę, która zawsze miałaby odbiorców, zawsze miałaby zyski. Nie wiem
    dlaczego to zrobiono" - stwierdził - ,,Teraz w dodatku łatwo powiedzieć,
    że to prywatna firma nawaliła. Prywatna firma spowodowała, że co
    najmniej kilkadziesiąt tysięcy Warszawiaków nie ma ciepła. Są
    zablokowane ulice. To jest takie typowe podejście, odsyłanie od siebie
    odpowiedzialności".

    Kiedy nastąpiła awaria rury dwie osoby, które znajdowały się w pobliżu
    miejsca, gdzie miało miejsce pęknięcie, zostały poparzone na tyle
    poważnie, że niezbędne było przewiezienie ich do szpitala. Muller
    prognozuje, że odpowiedzialni za to zostaną ukarani. ,,To faktycznie
    sytuacja, w której pewnie nikt z nas nie chciałby się znaleźć idąc po
    ulicy. Nagle wybucha para, która parzy, dlatego że ktoś nie poradził
    sobie z konserwacją systemów ciepłowniczych w Warszawie" - stwierdził -
    ,,Jestem głęboko przekonany, że konsekwencje, w tym konsekwencje karne,
    poniosą osoby, które za to odpowiadają, bo to jest narażenie zdrowia i
    życia osób, które w tym miejscu się znajdowały"

    Źródło: Niezależna.pl Autor: WM

  • 2. Data: 2019-12-12 11:25:10
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    u2 <u...@o...pl> pisze:
> [...]
    > Jedynki do awarii sieci ciepłowniczej w Warszawie. Jego zdaniem
    > odpowiedzialnych za nią mogą czekać konsekwencje prawne.

    A czy niedorzecznik raczył powiedzieć z jakich paragrafów oraz czy karna
    czy cywilna?

    Co przez 8 lat od przejęcia lokalnego monopolu od PO-władz Warszawy (2011)
    prywatny właściciel "zaniedbał" co mogłoby+ doprowadzić do tej awarii?
    Czy władze PO-Warszawy zaniedbały nadzoru nad lokalnym monopolistą?
    Czy może władze PO-Warszawy wprowadziły w błąd nowego właściciela co do
    stanu rur i "wskazanych" remontów?

    Dopóki niedorzecznik nie powie za jakie bardzo konkretnie "zaniedbania"
    i bardzo konkretnie z jakich paragrafów to jak dla mnie to są strachy na
    lachy, "rozweselające" strachy na lachy. IMHO Odpowiedzialność cywilna
    właściciela rury wobec bezpośrednio poszkodowanych jest niemal
    pewna. Wobec tych co nie mieli ogrzewania "nieco wątpliwa".
    Odpowiedzialności karnej na tym etapie ja nie potrafię wykluczyć ale
    IMHO jest mało prawdopodobna.

    Pozytywne jest tylko to że niedorzecznik "starannie dobrał słowa" jak
    się wydaje. Może nauczy jak jego słowa zawsze traktować :-)

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2019-12-12 11:30:22
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 12.12.2019 o 11:25, A. Filip pisze:
    > A czy niedorzecznik raczył powiedzieć z jakich paragrafów oraz czy karna
    > czy cywilna?

    ale to ja się zapytuję, ty masz odpowiadać jako zamieszany w nierząd
    Czasko i UB:)

  • 4. Data: 2019-12-12 16:29:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.12.2019 o 11:25, A. Filip pisze:

    > A czy niedorzecznik raczył powiedzieć z jakich paragrafów oraz czy karna
    > czy cywilna?

    Zacznijmy od tego, czy ktokolwiek w ogóle ponosi za to winę. Awarie się
    zdarzają. Pewnie dziennikarz zapytał, czy ewentualny winny poniesie
    ko0nsekwencje i uzyskał odpowiedź, że rzecznik nie wyklucza takiej
    odpowiedzialności. Podejrzewam, że rzecznik wielu innych rzeczy nie
    wyklucza, nawet tego, ze do awarii doszło na skutek uderzenia meteorytu,
    bo chwilowo ratują i nie ma czasu analizować przyczyn. Potem
    dziennikarze się dziwią, że nikt im nic nie chce bez autoryzacji
    powiedzieć, bo przekręcają po swojemu słowa.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2019-12-12 16:51:33
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Zacznijmy od tego, czy ktokolwiek w ogóle ponosi za to winę. Awarie się
    > zdarzają.

    czy przeglądy i odpowiednie konserwacje, remonty były ? jak były to
    Warszawiacy nic się nie stało, poparzeni dostaną, albo nie,
    odszkodowania z polisy ubezpieczeniowej spółki, to zależy co oni tam
    robili, może sabotaż ?

  • 6. Data: 2019-12-12 17:09:13
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 12.12.2019 o 16:51, u2 pisze:

> [...]
    > Warszawiacy nic się nie stało, poparzeni dostaną, albo nie,
    > odszkodowania z polisy ubezpieczeniowej spółki, to zależy co oni tam

    ba, z doświadczenia wiem, że jak będzie zdarzenie losowe to
    ubezpieczalnia zrobi wszystko, aby poszkodowanym nie wypłacić
    odszkodowania, oczywiście nie wszystkie ubezpieczalnie tak robią:)

  • 7. Data: 2019-12-12 17:10:32
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > dziennikarze się dziwią, że nikt im nic nie chce bez autoryzacji
    > powiedzieć, bo przekręcają po swojemu słowa.

    Stefczyk.info zacytował "dwa całe zdania" z których to wywiódł [A].
    On "chyba" domniemał że awaria ta jest prawdopodobnie+ skutkiem
    niewłaściwej konserwacji. _Może_ zgadł prawidłowo ale rzucać się z takim
    wypowiedziami "z powierzchownym uzasadnieniem" zaraz po jednej (dużej)
    awarii to szybko+. Życzę mu złośliwie stosowania takich samych
    standardów domniemywania w stosunku do rządu :-)

    [A] https://www.stefczyk.info/2019/12/12/rzecznik-rzadu-

  • 8. Data: 2019-12-12 18:15:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.12.2019 o 16:51, u2 pisze:

    > czy przeglądy i odpowiednie konserwacje, remonty były ?

    No właśnie - były? Masz jakąś wiedzę, czy tak sobie pieprzysz. Bo mimo,
    że mam z pewnością większą wiedzę na temat przeglądów budowlanych niż
    tym, to nawet nie wiem jakie przeglądy i co ile się robi dla magistrali
    ciepłowniczej.

    > jak były to
    > Warszawiacy nic się nie stało, poparzeni dostaną, albo nie,
    > odszkodowania z polisy ubezpieczeniowej spółki,

    Czemu mieliby nie dostać?

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2019-12-12 18:52:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > czy przeglądy i odpowiednie konserwacje, remonty były ?

    O ile jest przepis nakazujący takie przeglądy i określający, co należy
    sprawdzić. Bo jak rurociąg w ziemi leży, to o ile się orientuję nikt
    tego raz na rok nie wykopuje i nie ogląda.

    > jak były to Warszawiacy nic się nie stało, poparzeni dostaną, albo nie,
    > odszkodowania z polisy ubezpieczeniowej spółki, to zależy co oni tam
    > robili, może sabotaż ?

    Albo jakieś roboty budowlane i przykładowo weszli w rurociąg. Teraz
    pytanie czemu? Nie było na mapkach, czy nikt nie sprawdził?

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2019-12-13 02:06:07
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2019-12-12 o 11:25, A. Filip pisze:

    nie-wyklucza-ze-odpowiedzialnych-za-awarie-sieci-cie
    plowniczej-w-warszawie-spotkaja-konsekwencje/

    A co ma Stefczyk do tego. Swoim szmalem bankowym niech się zajmie.

> [...]
    > Czy władze PO-Warszawy zaniedbały nadzoru nad lokalnym monopolistą?
    > Czy może władze PO-Warszawy wprowadziły w błąd nowego właściciela co do

    To przeciez znowu chłop operujcy koparką uszkodził rurę.
    Pocięli, zniszczyli wszystkie chodniki na Sobieskiego i Powsńskiej. Nie
    wiem po co tam grzebią. Może jakieś nowe światłowody zakladają, bo stare
    się zniszczyły?
    Państwo w Państwie. Państwo koparkowe :-(