eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy odpowiedzialnych za awarię sieci ciepłowniczej w Warszawie spotkają konsekwencje prawne › Re: Czy odpowiedzialnych za awarię sieci ciepłowniczej w Warszawie spotkają konsekwencje prawne
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy odpowiedzialnych za awarię sieci ciepłowniczej w Warszawie
    spotkają konsekwencje prawne
    Date: Thu, 12 Dec 2019 11:25:10 +0100 (CET)

    u2 <u...@o...pl> pisze:
    > jak jest zima, to musi być zimno, a że ruła pękła to takie są prawa
    > fizyki, których się nie zmieni, i nie bądź pan głąb:)
    >
    > https://www.stefczyk.info/2019/12/12/rzecznik-rzadu-
    nie-wyklucza-ze-odpowiedzialnych-za-awarie-sieci-cie
    plowniczej-w-warszawie-spotkaja-konsekwencje/

    > 9:56, 2019.12.12
    >
    > Rzecznik rządu nie wyklucza, że odpowiedzialnych za awarię sieci
    > ciepłowniczej w Warszawie spotkają konsekwencje
    >
    > Rzecznik prasowy rządu Piotr Muller odniósł się na antenie radiowej
    > Jedynki do awarii sieci ciepłowniczej w Warszawie. Jego zdaniem
    > odpowiedzialnych za nią mogą czekać konsekwencje prawne.
    > [...]

    A czy niedorzecznik raczył powiedzieć z jakich paragrafów oraz czy karna
    czy cywilna?

    Co przez 8 lat od przejęcia lokalnego monopolu od PO-władz Warszawy (2011)
    prywatny właściciel "zaniedbał" co mogłoby+ doprowadzić do tej awarii?
    Czy władze PO-Warszawy zaniedbały nadzoru nad lokalnym monopolistą?
    Czy może władze PO-Warszawy wprowadziły w błąd nowego właściciela co do
    stanu rur i "wskazanych" remontów?

    Dopóki niedorzecznik nie powie za jakie bardzo konkretnie "zaniedbania"
    i bardzo konkretnie z jakich paragrafów to jak dla mnie to są strachy na
    lachy, "rozweselające" strachy na lachy. IMHO Odpowiedzialność cywilna
    właściciela rury wobec bezpośrednio poszkodowanych jest niemal
    pewna. Wobec tych co nie mieli ogrzewania "nieco wątpliwa".
    Odpowiedzialności karnej na tym etapie ja nie potrafię wykluczyć ale
    IMHO jest mało prawdopodobna.

    Pozytywne jest tylko to że niedorzecznik "starannie dobrał słowa" jak
    się wydaje. Może nauczy jak jego słowa zawsze traktować :-)

    --
    A. Filip