  • 31. Data: 2004-09-05 18:45:18
    Temat: Re: Czy nowe prawo nie jest kretyńskie? ("pedofilia")
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Arek wrote:
    > Przez dorosłego.

    czyli?

    > Nie w tym paragrafie.

    ???

    > Za co?

    za dopuszczenie się czynu karalnego

    > Tylko jeśli ma ukończone 18 lat.

    Bo?
    Od jakiego wieku ponosi się odpowiedzialność karna na podstawie kk?
    Wskaż przepis podnoszący ten próg w przypadku tego przestępstwa.

    > Niby kogo? Oboje kamieniujemy?

    Czytałeś upn?

    KG

  • 32. Data: 2004-09-05 18:49:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    > czyli?

    Tego kto ma 18 lat.

    > ???

    Ano.

    > za dopuszczenie się czynu karalnego

    Jakiego to niby czynu karalnego?

    > Bo?
    > Od jakiego wieku ponosi się odpowiedzialność karna na podstawie kk?
    > Wskaż przepis podnoszący ten próg w przypadku tego przestępstwa.

    > Czytałeś upn?

    A Ty?

    Arek

  • 33. Data: 2004-09-05 18:52:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Ze mną oczywiście neizgodzić się możesz. Ale co zrobisz wobec art. 10 kk?

    Nic. Ciągle mówimy o 18 latku.

    > No, to ja w tym wypadku uważam, że granica wieku, przy której kogoś można
    > nazwać pedofilem powinna być jednak o wiele wyższa, niż nawet 18 lat.

    A ja myślę, że nie jest to zbytnio istotne, liczy się to czy kogoś
    pociągają DZIECI. Jeśli tak to nawet 18 latek może być pedofilem.
    Jeśli zaś rozwinięte "rówieśniczki" i kobiety to co najwyżej można mówić
    o popełnieniu czynu karalnego.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 34. Data: 2004-09-05 18:55:03
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Arek wrote:
    > Tego kto ma 18 lat.

    Podstawa prawna?

    > Ano.

    Podstawa prawna?

    > Jakiego to niby czynu karalnego?

    Czytałeś upn?

    A odpowiedź na to pytanie?

    > A Ty?

    A jak myślisz?

    KG

  • 35. Data: 2004-09-05 19:00:10
    Od: Arek <a...@e...net>

    [..]
    > A jak myślisz?

    Jest niedziela wieczór nie chce mi się myśleć o Tobie.
    Po prostu mów pełnymi wypowiedziami, a nie kalamburami.
    Odpowiedzialność karna jest po ukończeniu 18 lat.
    Po ukończeniu 17 a nie ukończeniu 18 zamiast kary stosuje się
    środki wychowacze.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 36. Data: 2004-09-05 19:03:24
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Arek wrote:
    > Jest niedziela wieczór nie chce mi się myśleć o Tobie.
    > Po prostu mów pełnymi wypowiedziami, a nie kalamburami.
    > Odpowiedzialność karna jest po ukończeniu 18 lat.

    art.10§1 kk ma na ten temat inne zdanie
    zacytować czy sam poszukasz?

    > Po ukończeniu 17 a nie ukończeniu 18 zamiast kary stosuje się
    > środki wychowacze.

    "jeżeli okoliczności sprawy oraz stopień rozwoju sprawcy, jego
    właściwości i warunki osobiste za tym przemawiają"
    to też z kodeksu karnego

    KG

  • 37. Data: 2004-09-05 19:10:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    [..]
    > "jeżeli okoliczności sprawy oraz stopień rozwoju sprawcy, jego
    > właściwości i warunki osobiste za tym przemawiają"
    > to też z kodeksu karnego

    No i dlaczego miałyby nie przemawiać?

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 38. Data: 2004-09-05 19:15:30
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Arek wrote:

    > No i dlaczego miałyby nie przemawiać?

    Bo te przesłanki odnoszą się do konkretnej osoby. A jak na razie nie
    mówimy o żadnej. I nie mozna mówić, że to co jest wyjątkiem będzie zbyt
    często stosowane.

    KG

  • 39. Data: 2004-09-05 19:27:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nic. Ciągle mówimy o 18 latku.

    No to raczej Ty mówisz, a nie my mówimy. Zdradź sekret, skąd Ci się te 18
    lat wzięło. Przeczytałem gałąź tego wątku z "kam" ale dalej mi to nic nie
    mówi.

  • 40. Data: 2004-09-05 20:28:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek wrote:

    > Nie zgadzam się z Tobą. Musi to być 18 latek.

    Się nie znasz. KK obejmuje osoby już od 17. urodzin. A w szególnych
    przypadkach nawet wcześniej.