  • 1. Data: 2004-05-11 20:01:24
    Temat: Czy należy się odprawa zwolnionemu
    Od: "Heniek" <w...@p...com>

    Czy należy się odprawa zwolnionemu ?
    Pewna firma zwolniła mojego kolegę po 8 latach nie nagannej pracy.
    Nie z winy pracownika.
    W wypowiedzeniu pracodawca wpisał powód : "za brak nadzoru nad pracownikami
    w czasie usuwania awarii".
    Nadmieniam że nie ma żadnych dokumentów potwierdzających taki fakt.
    W świadectwie pracy nie wpisano nic na ten temat.
    Firma zatrudniała i wciąż zatrudnia ponad 80 osób.

    Termin wypowiedzenia upłyną w dniu 30-04-2004 r.
    Z góry dziękuję za pomoc i wyjaśnienie.
    Andrzej

  • 2. Data: 2004-05-12 12:08:53
    Temat: Re: Czy należy się odprawa zwolnionemu
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 11 May 2004 22:01:24 +0200, na pl.soc.prawo, Heniek napisał(a):

    > Nie z winy pracownika.
    > W wypowiedzeniu pracodawca wpisał powód : "za brak nadzoru nad pracownikami
    > w czasie usuwania awarii".
    Ten powód oznacza zwolnienie z winy pracownika, a wtedy odprawa się nie
    należy.
    Ale ten kolega chyba czuje swoją winę skoro nie odwołał się do sądu pracy.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)