  • 1. Data: 2004-05-11 19:09:53
    Temat: opłata za dojazd?
    Od: "veupa" <v...@o...pl>

    Posiadam garaż na swoim prywatnym terenie, jednak dojazd do niego oraz sam
    wjazd odbywa się od strony terenu należącego do innego właściciela, jego teren
    nie jest ogrodzony i każdy ma do niego dostęp. Właściciel zarządał ode mnie
    opłaty za dojazd do garażu przez jego teren? Czy to jest zgodne z prawem? Co
    więcej na fakturze widnieje napis, iż jest to opłata za teren pod garaż, a nie
    za dojazd do garażu? Czy opłata jest pobierana słusznie?

  • 2. Data: 2004-05-11 19:39:32
    Temat: Re: opłata za dojazd?
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    veupa wyskrobał(a):
> [...]
    > z prawem? Co więcej na fakturze widnieje napis, iż jest to opłata za
    > teren pod garaż, a nie za dojazd do garażu? Czy opłata jest pobierana

    W sumie to własność tego kogoś, więc za korzystanie z jego własności
    (przejazd) może żądać wynagrodzenia. Tylko trochę niewłaściwie ten ktoś się
    do sprawy zabrał.

    Powinieneś umówić się z tym właścicielem o ustanowienie służebności drogi
    koniecznej albo służebności gruntowej przejazdu (prawdopodobnie będzie żądał
    za to wynagrodzenia, do czego ma prawo). Służebność będzie wpisana do księgi
    wieczystej, będziesz miał gwarancję i spokój na lata.

    --
    Bartek Gliniecki