  • 41. Data: 2011-05-18 11:15:14
    Temat: Re: Czy mo?na zakaza? prac?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "wieslav" <w...@w...pl> napisał

    > Ale przecież sam znam np. wielu mechaników, sklepikarzy itd którzy
    > mają warsztaty/sklepy na swojej posiadłości gdzie również mieszkają.
    > Więc jak powinien wyglądać taki wpis u niego skoro mieszka i
    > prowadzi te działalności?

    Bywa zapis w stylu: "zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna z
    dopuszczeniem niuciążliwej działalności usługowej". I wtedy sklep
    spożywczy czy warsztat pracujący w zwykłych godzinach przejdzie a np.
    odlewnia czy kuźnia pracująca na trzy zmiany już nie.

  • 42. Data: 2011-05-18 12:56:39
    Temat: Re: Czy można zakazać prac?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

    > Projekt nie, ale sam budynek się UJAWNIA w KW. Tak to się fachowo
    > nazywa.

    Ujawnia się sam fakt istnienia budynku i kilka jego podstawowych
    parametrów jak liczba kondygnacji czy powierzchnia. Na pewno nie
    uwzględnia się liczby i rozmieszczenia okien.

    <ciach babcine opowieści>

    > I radzę się nie naśmiewać z takich historyjek, bo one sa prawdziwe.

    Tyle że są nie na temat. I nie do końca rozumiesz o co w nich chodzi.
    Służebność przejścia wpisana w KW nie ma nic wspólnego z oknami. Samo
    wybudowanie furtki też nie oznacza ustanowienia służebności przejścia.
    Podobnie nieprawdziwe jest zdanie "Państwo umieścili furtkę w KW" bo w
    cudzej księdze niczego takiego sami wpisać nie mogą.

  • 43. Data: 2011-05-18 13:33:03
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie zartuje
    > takie sa przepisy
    > a ze ludzie sie ich nie trzymaja to inna sprawa
    > ale juz sie to konczy bo urzednicy zamiast biegac po terenie sprawdzaja na
    > geoserwerze czy pojawiaja sie jakies zmiany
    > osobiscie znam juz 5 inwestorow ktorzy dostali po kieszeni za takie
    > samowolki

    Zwracam honor. Nie znam przepisów.
    Chciałbym wiedzieć jeszcze czy jeśli sąsiad uzyskał pozwolenie na układanie
    kostki to ja powinienem otrzymać napewno pismo informujące o tym fakcie czy
    też nie musiałem?

    Pozdrawiam
    Wieslav

  • 44. Data: 2011-05-18 13:35:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 18-05-2011 14:56, Alek pisze:

> [...]
    > Podobnie nieprawdziwe jest zdanie "Państwo umieścili furtkę w KW" bo w
    > cudzej księdze niczego takiego sami wpisać nie mogą.

    Jak znam ludzi, to państwo od furtki przeprowadzili sądowo ustanowienie
    służebności. Bo ludzie nie odbierają poleconych, a czasami odbierają i
    nawet czytają, ale nie dociera do nich, co napisane. A jak dotrze i im
    się nie podobam co napisane, to próbują przeczekać, może "samo się
    wyprostuje".

    Nie mówię, że tak było, ale bym się nie zdziwiła.
    Głupota i niefrasobliwość ludzka nie zna granic.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 45. Data: 2011-05-18 13:42:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > Niezły z Ciebie element.
    > Cóż, wypada sąsiadowi wstrzymać Ci remont domu, kiedy się na niego
    > zdecydujesz... a może i budowę.
    > :-/

    Pierniczysz...

    Prowadzone prace stwarzają znączną uciążliwość, i potencjalnei mogą zagrażać
    konstrukcji budynku.

  • 46. Data: 2011-05-18 13:48:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Massai wrote:

> [...]
    > Odrywające się sople nie spadają na działkę sąsiada? Jeśli tak, sąsiad
    > musi zimą na swojej działce uważać co mu leci na głowę, tylko dlatego
    > że Ty masz dom w granicy.
    >
    > I oczywiście żądanie żeby dom zburzył i postawił na nowo nie jest
    > "społecznie uzasadnione", ale ograniczanie z tego powodu czynności
    > które sąsiad może robić na SWOJEJ działce jest już karygodną
    > bezczelnością.
    >
    > Inaczej mówiąc - jak Ci sie nie podoba że sąsiad pracując na SWOJEJ
    > działce, wpływa na Twój dom - przesuń chałupę ;-)

    panowie panowie... budowa w granicy jest dopuszczalna np na terenach
    miejskich :)

    sąsiad jednak musi się liczyć ze stanem domu wybudowanego LEGALNIE w
    granicy.

    nie ma prawa spowodować szkód na terenie sąsiedniej posesji, jak Wiesławowi
    popękają ściany czy staną sie inne szkody może wezwać rzeczoznawcę i
    wystąpić z powództwem cywilnym przeciwko sąsiadowi o odszkodowanie.

  • 47. Data: 2011-05-18 13:49:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2011 14:56:39 +0200, Alek napisał(a):

> [...]
    > parametrów jak liczba kondygnacji czy powierzchnia. Na pewno nie
    > uwzględnia się liczby i rozmieszczenia okien.

    Se ciachaj, a życie sobie. Okienko powstało, uwidocznione jest w KW i tak
    już pozostanie na wieki.

> [...]
    > Podobnie nieprawdziwe jest zdanie "Państwo umieścili furtkę w KW" bo w
    > cudzej księdze niczego takiego sami wpisać nie mogą.

    Ależ nie "SAMI 3-)
    Ksiądz się zgodził widocznie 3-)
    Albo mieli inną umowę prawną, skutkującą identycznie jak wpis w KW.
    Czyli pozostaniem furtki na wieki - choć oni już oboje nie zyją. Zyją ich
    dzieci i mają furtkę i mieć ją będą ich dzieci...

    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 48. Data: 2011-05-18 13:50:42
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2011 15:42:59 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > Pierniczysz...
    >
    > Prowadzone prace stwarzają znączną uciążliwość, i potencjalnei mogą zagrażać
    > konstrukcji budynku.

    Moze i zagrażają. Ale o tym decyduje ekspertyza, a nie własne widzimisię,
    bo komuś się za bardzo trzęsie.

  • 49. Data: 2011-05-18 14:08:37
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2011 15:49:48 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Se ciachaj, a życie sobie. Okienko powstało, uwidocznione jest w KW i tak
    > już pozostanie na wieki.

    A naet i bez KW. Umowa jest wiążąca - nawet ustna zgoda.

  • 50. Data: 2011-05-18 14:12:05
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

    > Se ciachaj, a życie sobie. Okienko powstało, uwidocznione jest w KW

    Firanka też?

    > Ależ nie "SAMI 3-)
    > Ksiądz się zgodził widocznie 3-)

    To teraz jest zupełnie inna historia.

    > Czyli pozostaniem furtki na wieki - choć oni już oboje nie zyją.
    > Zyją ich
    > dzieci i mają furtkę i mieć ją będą ich dzieci...

    Niekoniecznie, służebność można znieść.