  • 11. Data: 2003-03-15 15:33:16
    Temat: Re: Czy można wydłużyć okres wypowiedzenia
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl> wrote in message
    news:b4t74s$25b6$1@foka1.acn.pl...

    > A mnie moi prawnicy wmawiali, ze terminy wymienione w ww. art. sa
    minimalne
    > i mozna w umowie zapisac dłuższe.

    To zalezy. Ja spotkalem sie z interpretacja, miom zdaniem nie pozbawiona
    sensu, ze terminy wypowiedzenia zastrzezone sa na rzecz pracownika - tzn.
    mozna umówic sie, ze wypowiedzenie umowy przez pracodawce bedzie podlegac
    dluzszemu terminowi, ale nie odwrotnie. Tzn. nie. mozna dac pracownikowi
    mniej uprawnien, a tylko wiecej co zgadza sie z ogólna metoda semiperatywnej
    ( jednostronnie bezwzglednie obowiazujacej ) regulacji Kodeksu pracy. Skutki
    takiego ew. zapisu moga byc problematyczne - czy takie jak z kodeksu pracy
    ( np. roszczenie o przywrócenie do pracy) czy tylko takie, jak za zlamanie
    zwyklej umowy zobowiazaniowej. Tyle teorii, dla pewnosci lepiej jedank
    zalozyc, ze terminy te sa ustalone i nie mozna ich zmieniac ( ius cogens )
    poza przypadkiem przewidzianym w par. 6 ww. artykulu.

    Depi.