  • 1. Data: 2006-09-12 09:16:12
    Temat: Czy komornik może egzekwować w nieskończoność?
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Witam,
    Czy egzekucja komornicza może trwać w nieskończoność? Czytałem archiwum
    i zarysowały się dwa sprzeczne poglądy:
    1.Termin przedawnienia upływa po 10 latach od prawomocnego orzeczenia
    sądu niezależnie od tego ile razy wszczynana będzie egzekucja komornicza
    a nawet jeśli wnioski o wszczęcie egzekucji będą się powtarzać to
    dłużnik takie działania zwalczać może na podstawie art.840§1 pkt 2 KPC.
    2.Termin przedawnienia nie upłynie nigdy (na podstawie art.123§1 pkt 1
    KC) jeśli wierzyciel będzie składał raz na 10 lat wniosek o wszczęcie
    egzekucji.
    Który z tych poglądów przeważa w praktyce i na jakiej podstawie prawnej?

  • 2. Data: 2006-09-12 09:24:42
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    wombi <j...@d...pl> naskrobał/a w

    > Czy egzekucja komornicza może trwać w nieskończoność?

    Tak.

> [...]
    > egzekucja komornicza a nawet jeśli wnioski o wszczęcie egzekucji
    > będą się powtarzać to dłużnik takie działania zwalczać może na

    Znaczy się jak?

    > 2.Termin przedawnienia nie upłynie
    > nigdy (na podstawie art.123§1 pkt 1 KC) jeśli wierzyciel będzie
    > składał raz na 10 lat wniosek o wszczęcie egzekucji.
    > Który z tych poglądów przeważa w praktyce

    Drugi.

    > i na jakiej podstawie
    > prawnej?

    Art. 123 i 124 KC.

  • 3. Data: 2006-09-12 11:42:45
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    wombi wrote:
> [...]
    > egzekucji.
    > Który z tych poglądów przeważa w praktyce i na jakiej podstawie prawnej?

    Wersja 2.

  • 4. Data: 2006-09-12 12:10:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wombi" <j...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Wystarczy podjęcie działań raz na 10 lat, by przerwać bieg przedawnienia.