  • 1. Data: 2002-08-02 20:09:26
    Temat: Czy może wyrzucić?
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Małżeństwo zamieszkuje dom należący do brata męża. Czy mąż może w tej sytuacji
    wyrzucać żonę z domu kiedy mu się tak podoba?

    Marta

  • 2. Data: 2002-08-02 20:37:30
    Temat: Odp: Czy może wyrzucić?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@n...onet.pl...
    > Małżeństwo zamieszkuje dom należący do brata męża. Czy mąż może w tej
    sytuacji
    > wyrzucać żonę z domu kiedy mu się tak podoba?

    jesli nie są związani umową czy meldunkiem to brat moze jednego i drugiego
    wyprosić...w tej sytuacji trudno odp... nie napisałaś na jakich zasadach
    zajmują dom brata...

    jak jest nerwowy to moze wyrzucić...jak ma troche oleju w głowie - to
    wyprosi...

  • 3. Data: 2002-08-02 21:01:01
    Temat: Re: Czy może wyrzucić?
    Od: <s...@p...onet.pl>

    > w tej sytuacji trudno odp... nie napisałaś na jakich zasadach
    > zajmują dom brata...

    Wiesz... Sytuacja jest bardzo skomplikowana... Jeśli potrafisz i chciałabyś
    pomóc to prosiłabym na priv albo GG: 1382520 ...

    Brat się "nie wtrąca" na zasadzie "rób bracie, co chcesz, ja cię poprę" a
    kobieta z dzieckiem bywa nie wpuszczana do domu :-(

    Marta

  • 4. Data: 2002-08-02 21:16:21
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    chciałabyś
    > pomóc to prosiłabym na priv albo GG: 1382520 ...

    ok. spotkamy sie na gg jakie godziny odpowiadają Tobie i jaki dzień?

  • 5. Data: 2002-08-02 21:38:33
    Od: <s...@p...onet.pl>

    > ok. spotkamy sie na gg jakie godziny odpowiadają Tobie i jaki dzień?

    W wakacje? Zawsze! - jak się już wyśpię ;)
    Wieczorem długo siedzę, jak mi GG przeszkadza, to wyłączam :)

    Marta

  • 6. Data: 2002-08-02 23:12:16
    Od: Wojciech <w...@p...wp.pl>

    On Fri, 02 Aug 2002 22:09:26 +0200, sadira wrote:

    > Ma??e?stwo zamieszkuje dom nale??cy do brata m??a. Czy m?? mo?e w tej
    > sytuacji wyrzucaae ?on? z domu kiedy mu si? tak podoba?

    nie wiem o ktorego m??a pytasz,
    ale tak czy inaczej nikt nie mo?e nikogo tak po prostu wyrzuciae. Od
    wyrzucania jest komornik,trzeba wi?c najpierw mieae prawomocny wyrok i
    wnie?ae o przeprowadzenie eksmisji.

    Zak?adam, ?e w sytuacji, o ktorej piszesz m?? wyrzuca swoj? ma??onk? z
    domu swojego brata.

    Formalnie nie moze tego zrobiae, i w zasadzie nawet nie mo?e uzyskaae wyroku ktory by
    na to pozwoli?

    Je?eli mimo wszystko wyrzuca, to robi to bezprawnie (?ona moze wezwaae
    policj?, lub z?o?yae zawiadomienie o pope?nieniu przest?pstwa - jak by nie
    patrzeae jest to zn?canie si? nad rodzin?)

    Zona mo?e tez bawiae si? w ochron? posesoryjn? (art 341 -344 kodeksu
    cywilnego) ale nie jest to metoda szczególnie popularna i nie s?dz?, ?eby
    rozwi?za?a problem.

    warto te? dowiedzieae si? na jakiej podstawie ma??onkowie zajmuj? dom
    brata, je?eli jest to najem i do wynaj?cia lokalu dosz?o w trakcie
    trwania ma??e?stwa to w zasadzie oboje ma?zonkowie s? najemcami tego
    lokalu (art 680 prim kodeksu cywilnego)

    Oczywi?cie s? to tylko rozwi?zania prawne,
    w praktyce (w zale?no?ci od usposobienia ma??onka) pewnie doprowadz? one do
    mozliwo?ci mieszkania, ale przy
    okazji zaostrz? konflikt mi?dzy ma??onkami.
    W tego rodzaju przypadkach stosuje si? przymus prawny dopiero wtedy,
    kiedy nie ma innego wyj?cia.
    Czasami lepiej jest próbowaae si? dogadaae, je?eli si? nie da, to próbowac
    jakiego? psychologa, czy kuratora, a jak ju? to nie pomoze to pozostaje tylko
    policja, s?d i rozwod.

    Wiara w to, ze je?eli udowodni mu si? ?e nie ma prawa, to bedzie ok, bywa
    czasami mocno iluzoryczna.
    Tym bardziej, ?e z tego co piszesz wynika ze konflikt o mieszkanie ma
    charakter wtórny, a podstwow? spraw? jest rozpad ma?ze?stwa.

    Wojciech