  • 1. Data: 2002-08-02 16:50:12
    Temat: Nazwa firmy.
    Od: gericotel <n...@s...com>

    witam,
    czy rejestrujac nowa dzialalnosc w UM, moge jako nazwe firmy napisac cos
    takiego:

    "Kowalski S.A." ; "Kowalski Sp. zoo"

    Chodzi mi o te dwie litery. Czy normalna dzialalnosc moze jako nazwy uzywac
    tych popularnych liter, ale przypomne dzialalnosc nic niema wspolnego z
    jakakolwiek spolka.

    jezeli bylo by to mozliwe, prosze o naprowadzenie mnie na odpowiednie ustawy,
    przepisy dotyczace nazw firm.

    pozdrawiam,
    radoslaw
    --

    "Tworzac realizujemy cele" (r.w. - ad`2002)
    email: studio (at) post.pl

  • 2. Data: 2002-08-02 18:37:47
    Temat: Re: Nazwa firmy.
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    > jakakolwiek spolka.
    >
    > jezeli bylo by to mozliwe, prosze o naprowadzenie mnie na odpowiednie

    Gwoli scislosci, w jezyku prawa "nazwa firmy: to tyle co "maslo maslane",
    bowiem slowo 'firma' oznacza wlasnie nazwe, pod jaka wykonywana jest DG.
    (a co dalej, to wydaje mi sie, ze nie mozna - ale niech wypowiedza sie
    fachowcy /swoja droga fajnie by bylo/ :)

    Podaruj sobie odrobine wygody... >>> http://link.interia.pl/f162f

  • 3. Data: 2002-08-02 20:27:12
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    Użytkownik "gericotel" <n...@s...com> napisał w wiadomości
    > witam,
    > czy rejestrujac nowa dzialalnosc w UM, moge jako nazwe firmy napisac cos
    > takiego:
    >
    > "Kowalski S.A." ; "Kowalski Sp. zoo"
    >
    > jesli jest to dzialalnosc prowadzona przez jedna oosbe fizycna to mozesz
    sobie pisac co chcesz ale i tak wypadaloby podac swoje imie i nazwisko
    nie ma przepisow ktore ewidentnie by Ci tego zabranialy ale,,, glupio
    brzmialoby kowalski S.A. - Piotr Kowalski
    WT

  • 4. Data: 2002-08-03 12:58:48
    Od: Wojciech <w...@p...wp.pl>

    On Fri, 02 Aug 2002 18:50:12 +0200, gericotel wrote:

    > witam,
    > czy rejestrujac nowa dzialalnosc w UM, moge jako nazwe firmy napisac cos
    > takiego:
    >
    > "Kowalski S.A." ; "Kowalski Sp. zoo"

    nie,
    Art 4 pkt 7) ustawy "Prawo dzia?alnosci gospodarczej" mówi wyra 1/4 nie, ?e
    oznaczeniem przedsiebiorcy jest firma lub nazwa przedsi?biorcy ze
    wskazaniem formy prawnej, a w przypadku osoby fizycznej - imi? i nazwisko
    przesi?biorcy oraz nazwa pod ktor? wykonuje dzia?alnosae gospodarcz?,

    ty natomiast chcia?by? w nazwie podaae form? prawn? (mimo ?e jeste? osoba
    fizyczn?), no i przy okazji chcialby? ?eby ta forma nie mia?a nic wspólnego
    z rzeczywisto?ci?.

    Wojciech

  • 5. Data: 2002-08-13 15:54:04
    Od: gericotel <n...@s...com>

    Grupa pl.soc.prawo
    Ktoś coś ma do powiedzenia:

> [...]
    >jakakolwiek spolka.
    >
    >jezeli bylo by to mozliwe, prosze o naprowadzenie mnie na odpowiednie ustawy,

    dziekuje za info.

    pozdrawiam,
    radoslaw