  • 1. Data: 2002-08-02 18:27:04
    Temat: Umowa zlecenie i okres wypowiedzenia.
    Od: Robert Jaroslawski <c...@p...if.pwr.wroc.pl>

    Witam,

    Jak mam w umowie-zlecenie nastepujacy zapis:
    "Umowa zawarta jest na czas nieokreslony. W czasie trwania
    umowy, kazda ze stron moze ja wypowiedziec z zachowaniem 1-miesiecznego
    wypowiedzenia".
    I zakladajac hipotetycznie, ze dana umowa zostanie mi wypowowiedzona
    05.08.2002 to znaczy, ze obowiazuje ona do 04.09.2002?

    Czy moze do konca wrzesnia? Bo jednak wole popracowac troche dluzej. ;)

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 2. Data: 2002-08-02 18:34:14
    Temat: Re: Umowa zlecenie i okres wypowiedzenia.
    Od: Robert Jaroslawski <c...@p...if.pwr.wroc.pl>

    I jeszcze jedno,
    Czy jezeli pracodawca spoznia sie z wyplata ponad miesiac, to jest jakis
    sposob na przyspieszenie tego? Dodam, ze wyplaca on pensje jedynie osobom,
    ktore uwaza, ze sa potrzebne dla firmy, reszte olewa.
    A niestety w umowie mam tylko zapis, ze za miesiac mam platne xxxx zl, bez
    podania terminu w jakim to ma zostac wyplacone.

    Co robic w takiej sytuacji, majac na uwadze, ze umowy nie zmienie, w
    pazdzerniku i tak tak pracowac nie bede, jak mnie nie zwolnia, to sam
    odejde.

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 3. Data: 2002-08-02 23:12:14
    Od: Wojciech <w...@p...wp.pl>

    On Fri, 02 Aug 2002 20:27:04 +0200, Robert Jaroslawski wrote:

    > I zakladajac
    > hipotetycznie, ze dana umowa zostanie mi wypowowiedzona 05.08.2002 to
    > znaczy, ze obowiazuje ona do 04.09.2002?

    do 5.09.2002 r
    (art 112 kodeksu cywilnego)

  • 4. Data: 2002-08-02 23:12:18
    Od: Wojciech <w...@p...wp.pl>

    On Fri, 02 Aug 2002 20:34:14 +0200, Robert Jaroslawski wrote:

    > w umowie mam tylko zapis, ze za miesiac mam platne xxxx zl, bez podania
    > terminu w jakim to ma zostac wyplacone.

    kodeks cywilny mawia w takich wypadkach, ?e je?eli termin spe?nienia
    ?wiadczenia nie jest oznaczony ani nie wynika z w?a?ciwo?ci zobowi?zania,
    ?wiadczenie powinno byae spe?nione niezw?ocznie po wezwaniu d?u?nika do
    wykonania (art 455 k.c.)

    czyli naleza?oby gosiowi wys?aae pismo z wezwaniem aby zap?aci? kwot? xxxx
    w terminie do dnia .........., z zagro?eniem, ?e je?eli tego nie zrobi,
    to skierujesz spraw? na drog? post?powania s?dowego.
    termin powinien byae realny do wykonania (daj d?u?nikowi ze 14 dni)

    > Co robic w takiej sytuacji, majac na uwadze, ze umowy nie zmienie, w
    > pazdzerniku i tak tak pracowac nie bede, jak mnie nie zwolnia, to sam
    > odejde.

    Teoretycznie wezwaae do zap?aty, a po bezskutecznym up?ywie terminu
    wytoczyae proces,

    W praktyce oznacza to dochodzenie roszcze? w najlepszym wypadku przez
    par? miesi?cy, no i oczywi?cie trzeba bedzie najpierw zap?aciae op?aty
    s?dowe a pó 1/4 niej zaliczki komornicze (d?u?nik oczywi?cie b?dzie musia? je kiedy?
    tam zwróciae je?eli przegra
    proces).

    Najlepiej dogadaae si? z go?ciem, a je?eli kompletnie nie bedzie na to
    szans, to pozostanie niestety wielomiesi?czny proces.