  • 1. Data: 2002-08-02 14:10:44
    Temat: Naruszenie praw autorskich
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam następujący problem, mam nadzieję że ktoś będzie w stanie mi pomóc.

    Trzy lata temu wykonywałem stronę dla pewnej firmy na umowę zlecenie. W stopce
    strony umieściłem informację o tym, że to ja wykonałem dzieło. Od czasu do
    czasu wchodziłem na stronę żeby zobaczyć czy jeszcze istnieje, czy może
    powstało coś nowego. Kiedy wszedłem na nią kilka dni temu stwierdziłem, że w
    stopce strony głównej zamiast mojego podpisu widnieje informacja jakoby stronę
    wykonała inna firma (nota bene jedna z innych firm należących do człowieka, dla
    którego wykonywałem serwis). Tak więc mamy do czynienia z tyleż oczywistym co
    bezczelnym naruszeniem moich osobistych praw autorskich. Stopka na podstronach
    i tagi <META http-equiv="author"...> nie zostały zmienione. Przynajmniej na
    razie.

    Chcę to wyjaśnić na drodze prawnej, ale od razu pojawia się pytanie w jaki
    sposób utrwalić stan faktyczny, aby można było udowodnić, że doszło do złamania
    prawa (w każdej chwili można przecież przerobić stronę i sprawy w ogóle nie
    będzie).

    Bardzo proszę o informację jak powinno wyglądać postępowanie w takim przypadku
    i wyjaśnienie moich wątpliwości na listę lub priv: a...@p...onet.pl
    Dzięki z góry.

    Pozdrawiam,
    Albert.