    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mogę złożyć wtedy wniosek o ściganie?
    Date: Tue, 10 Nov 2009 21:28:58 +0100

    > Moim zadaniem doszło do naruszenia Art. 267. >§ 1 K.K.

    Moim zdaniem nie, gdyż nie wyczerpuje to wszystkich znamion-gł. przełamnia
    zabezpieczenia technicznego.

    Kradzież, przywłasczenie (przestępstwa) czy nieuprawonione korzystanie
    (wykorczenie) to już zupełnie inne kwestie, trzebaby zastanowić się do kogo
    telegon należał (co ze wspólnotą małżeńską).

    Oczywiście sprawa ewentualnego obalenia dowodów pozyskanych niewłaściwie w
    świetle zasad współżycia społecznego to inna para kaloszy.

    > Czy występując na tym procesie jako świadek mogę złożyć wtedy wniosek
    > o ściganie przestępstwa, do którego moim zdaniem doszło?

    Możesz zawiadomić o przestępstwie. Przestępstwo z art. 267 jest wnioskowe,
    który składa pokrzywdzony. Kradzież nie jest wnioskowa.

    > Wiem kto ukradł telefon,

    Ale nie wiesz czy miał prawa do telefonu, może był też jego.

    >wiem, że pozyskał informację dla niego nie przeznaczoną.

    Co nie oznacza automatycznie popełnienie przestępstwa.

    > Ta informacja jest teraz "dowodem" ale >pozyskana została przez osobę, do
    > której nie >była przeznaczona.

    Być może da się ją wyłączyć jako dowód niezgodny z zasadami w.s.