  • 1. Data: 2005-02-23 16:54:21
    Temat: Niewypłacalność prcodawcy
    Od: "Piotrek" <p...@2...pl>

    Witam,
    Mam pewien problem którego nie potrafię sam rozwiązać dlatego zwracam się do
    Szanownych Grupowiczów o pomoc. Sytuacja wygląda następująco: mój ostatni
    pracodawca nie wypłacił mi należności które wynikały ze stosunku pracy,
    zwróciłem się do Sądu Rejonowego i otrzymałem "Nakaz zapłaty w postępowaniu
    upominawczym" w którym to pracodawca został zobowiązany do wypłaty
    określonej kwoty wraz z odstetkami w ciągu dwóch tygodni od daty doręczenia.
    Niestety ustalenie obecnej siedziby pracodawcy było dla mnie niemożliwe
    (firma w której pracowałem już nie istnieje) więc za namową znajomych
    zwróciłem się do Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP)
    mając nadzieję na odzyskanie części zarobionych pieniędzy. Fundusz po
    przyjęciu wniosku odpowiedział na piśmie że odmawia w całości wypłaty
    świadczeń pracowniczych z uwagi na brak dowodów niewypłacalności
    pracodawcy.które to ja powinienem dostarczyć.Obecnie mogę zakwestionować
    decyzję Funduszu na drodze sądowej jednak nie bardzo wierzę w sukces. Proszę
    o wyjaśnienie co powinienem zrobić w zaistniałej sytuacji.

    P. S. Jestem ze Szczecina i nie mam doświadczenia w prawniczych kwestiach.
    Proszę o poradę do kogo powinienem się zwrócić.
    Pozdrawiam.

    Piotr

  • 2. Data: 2005-02-23 18:59:16
    Temat: Re: Niewypłacalność prcodawcy
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 23 Feb 2005 17:54:21 +0100, Piotrek naskrobał(a):

> [...]
    > Niestety ustalenie obecnej siedziby pracodawcy było dla mnie niemożliwe
    > (firma w której pracowałem już nie istnieje)

    Nie ma to znaczenia - sąd wysyła na adres zgodnym ze stosownym rejestrem.
    To problem pracodawcy aktualizować adres w rejestrach - tak wiec wyrok się
    uprawomocni.

> [...]
    > decyzję Funduszu na drodze sądowej jednak nie bardzo wierzę w sukces. Proszę
    > o wyjaśnienie co powinienem zrobić w zaistniałej sytuacji.

    wypadało by sprawdzić co się naprawdę dzieje w firmą w Wydziale DG w UM lub
    w KRS.

    > P. S. Jestem ze Szczecina i nie mam doświadczenia w prawniczych kwestiach.
    > Proszę o poradę do kogo powinienem się zwrócić.

    teoretycznie inspekcja pracy a po wyroku komornik choć w tego ostatniego
    bym specjalnie nie wierzył.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2005-02-23 19:12:05
    Od: "Piotrek" <p...@2...pl>

    > Nie ma to znaczenia - sąd wysyła na adres zgodnym ze stosownym rejestrem.
    > To problem pracodawcy aktualizować adres w rejestrach - tak wiec wyrok się
    > uprawomocni.
    Dziękuję za odpowiedź. Informuję że wyrok jest już prawomocny. Nie wiem co
    dalej. Proszę o dalsze wyjaśnienia. Pozdrawiam.

    Piotr

  • 4. Data: 2005-02-23 20:44:41
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 23 Feb 2005 20:12:05 +0100, Piotrek naskrobał(a):

    > Dziękuję za odpowiedź. Informuję że wyrok jest już prawomocny. Nie wiem co
    > dalej. Proszę o dalsze wyjaśnienia. Pozdrawiam.

    No cóż - od realizacji wyroków mamy w RP komorników wiec wypadałoby
    odwiedzić komornika właściwego ze wzgledu na siedzibę firmy. I teoretycznie
    on sam powinien odnależć takiego delikwenta - niestety praktyka wskazuje że
    wskazane jest przynieść mu z zębach numer rachunku bankowego do zajęcia bo
    biedaczysko nie lubi się przepracowywać. Tak czy inaczej warto spróbować.

  • 5. Data: 2005-02-24 20:52:12
    Od: "Piotrek" <p...@2...pl>

> [...]
    > biedaczysko nie lubi się przepracowywać. Tak czy inaczej warto spróbować.
    Z przedstawionych rad wynika że muszę sam odnaleźć siedzibę firmy w KRS lub
    w Wydziale DG w UM i dokładne dane przedstawić komornikowi. Skąd mogę się
    dowiedzieć który komornik jest właściwy do zajęcia się moją sprawą? Czy
    powinienem zgłosić się do Sądu Rejonowego czy gdzieś indziej? Z pewnych
    niesprawdzonych informacji (pogłoski) wiem że mój były pracodawca prowadzi
    działalność gospodarczą w innej miejscowości. Czy to ma jakieś znaczenie dla
    mnie w chwili obecnej?

    P. S. Zdaję sobie sprawę że zadawane przeze mnie pytania mogą wydawać się
    banalne jednak proszę o wyrozumiałość i okazanie pomocy. Pozdrawiam.

    Piotr