    From: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mam prawo
    Date: Fri, 31 Oct 2003 17:57:01 GMT

    Dnia 2003-10-31 18:24 sebjak79 napisał(a):

    >Nie jestem pewien czy masz do końca rację. Mogę byćw błędzie, lecz wydaje mi
    >się, iż klient kupując daną stronę WWW (wykonania) nabywa wszelkie prawa
    >własności do niej co jest jednoznaczne, iż ma prawo zmienić lub usunąć z
    >niej logo producenta (zwłaszcza prywatnego). Oczywiście wszystko zależy od
    >umowy. Jeśli nie jest tam nic wspomniane o zostawieniu informacji producenta
    >WWW a jedynie o przejęciu włsaności przez Klienta, sądzę, iż klient może
    >usunąć logo.
    >
    >P.S. Mogę być w błędzie.

    Nie.
    "Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych", Art. 16:
    "Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, autorskie prawa osobiste chronią
    nieograniczoną w czasie i nie podlegającą zrzeczeniu się lub zbyciu więź
    twórcy z utworem, a w szczególności prawo do: (...) 2) oznaczenia utworu
    swoim nazwiskiem lub pseudonimem albo do udostępniania go anonimowo, 3)
    nienaruszalności treści i formy utworu oraz jego rzetelnego wykorzystania"
    Art. 115:
    "3. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej w inny sposób niż
    określony w ust. 1 lub 2 narusza cudze prawa autorskie lub prawa
    pokrewne określone w art. 16, (...), podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku"

    Oczywiście, to zależy czy klient usunął logo po oddaniu dzieła, czy też
    poprosił, aby je usunąć, bo mu nie pasowało do wyglądu strony (np.
    zajmowało 95% strony). Ale po przyjęciu dzieła, to już nie ma prawa
    zmieniać.
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)