  • 1. Data: 2002-06-13 11:34:03
    Temat: Czy lokator może zaskarżyć sąsiada o zalanie?
    Od: "Maciej Nowak" <n...@p...onet.pl>

    Czy lokator nie będący głównym najemcą lokalu (tzn. nie na niego jest umowa
    spisana, ale sam jest tam zameldowany) może zaskarżyć sąsiada o rekompensatę
    za zalanie?
    Chodzi o to, że PZU wypłaciło za zalany sufit w łazience i kuchni
    (zniszczona szafa) śmieszną kwotę 400,- zł (czterysta zł). Od tego faktu
    minęło już ponad pół roku, choć ściana jest nadal lekko mokra (być może cały
    czas cieknie - jest taki syf, że już nie widać). Czy jest możliwe
    wyciągnięcie konsekwencji od sąsiada w tym momencie i jaką zachować
    procedurę?
    Ja chciałem zamówić firmę budowlaną, która wyceni remont i umniejszając o
    kwotę wypłaconą przez PZU zwrócić się na piśmie do sąsiada o jej pokrycie.
    Po odczekani 14 dni (roboczych?) wysłać ponowne pismo (znowu odczekać) i dać
    sprawę do sądu.
    Aha, umowa z PZU była spisana też nie ze mną tylko z głównym najemcą.
    Z jakimi kosztami sądowymi się liczyć?
    Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam,

    Maciej N.