  • 1. Data: 2003-06-21 11:21:56
    Temat: Czy konieczna jest wymiana paszportu po zmianie dowodu os
    Od: o...@o...pl

    Mam pytanie, czy w momencie wymiany dowodu osobistego ( zmiana nazwiska ) mój
    paszpotr, w którym widnieje moje panieńskie nazwisko jest WAŻNY?
    Dodam jeszcze, że ten właśnie paszport jest ważny do 2010roku.
    Czytałam wiele waszych wypowiedzi, z kórych dowiedziałam się że bez wymiany
    dowodu osobistego można posługiwać się paszportem przekraczając granicę bez
    problemów.
    Ale jak jest po wymianie dowodu???
    Czy na przejściu granicznym mogą stwierdzić, że ja... to już nie ja.
    Napiszcie coś, może mnie troche pocieszycie gdyż zamierzam wyjechać w lipcu do
    Chorwacji i niestety nie wyrobię się z wymianą paszportu.
    Czy ktoś zrobił już taki numer.

    Pozdrawiam
    Anka

  • 2. Data: 2003-06-21 12:27:17
    Od: diodka <d...@e...pl>

    Użytkownik o...@o...pl napisał:
> [...]
    > Napiszcie coś, może mnie troche pocieszycie gdyż zamierzam wyjechać w lipcu do
    > Chorwacji i niestety nie wyrobię się z wymianą paszportu.

    no ja nie wiem czy jest wazny chyba nie... no ale z drugiej strony na
    granicy nie sprawdzaja ci dowodu i paszportu a tylko paszport... z tego
    co wiem tez nie sprawdzaja tego z ewidencja ludnosci wiec chyba nie
    powinno byc problemu :)

    d.

  • 3. Data: 2003-06-21 17:34:30
    Od: g...@p...onet.pl

    po zmianie nazwiska i wymianie dowodu ,przez 7 lat uzywalam starego paszportu
    przy wyjazdach,i nic sie nie stalo, trzeba tylko pamietac by podczas uzywania
    paszportu ( na wczasach, wycieczkach) uzywac nazwiska ,ktore jest w
    paszporcie.W biurze podrozy przy zapisywaniu sie na impreze takze musisz podac
    takie nazwisko jak w paszporcie.Troche to klopotliwe, by sie nie pomylic, ale
    mi sie udalo, a teraz juz mam nowy paszport :)

    pozdrawiam.
    Gosia

  • 4. Data: 2003-06-21 20:57:58
    Temat: Re: Czy konieczna jest wymiana paszportu...
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    Hej,
    Nie chcesz mieć przypadkiem skopanych wakacji - to wymień paszport. W
    Trójmieście to zabiera kilkanaście dni max. Praktycznie jest to nieważny
    dokument, teoretycznie ktoś musi go "unieważnić" żeby na granicy to wiedzieli.
    Poza tym, taka wymiana kosztuje tylko 20 lub 10 zł (studentka, uczennica
    itd.) - kwotę proporcjonalną do wykorzystanych lat.
    Szymon

  • 5. Data: 2003-06-22 08:45:16
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Trójmieście to zabiera kilkanaście dni max. Praktycznie jest to nieważny
    > dokument, teoretycznie ktoś musi go "unieważnić"

    Nie wiem, ale może przypadkiem w PESELu notują wydane dokumenty i jesli nie
    wymienisz to ci unieważnią paszport z urzędu i dowiesz się o tym na granicy,
    ze pass masz nie ważny ??

    Ostatnio jakoś komputeryzacja poszła do przodu w tej naszej Polsce...
    Ja bym nie ryzykował.

    Krzysztof 'kw1618'
    Warszawa

  • 6. Data: 2003-06-22 14:33:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Straż Graniczna na granicy wyrywkowo sprawdza tożsamość i porównuje dane z
    ewidencją PESEL. Jak trafią na Ciebie, to może być kłopot. Po za tym, to
    jednak paszport zawiera nieprawdziwe dane, więc w wypadku ujawnienia
    posłużenia się nim możesz mieć kłopoty w najlepszym razie w sądzie grodzkim
    (wykroczenie), a jak się ktoś zaweźmie to w sumie posługujesz się dokumentem
    zawierającym fałszywe dane, więc na bardzo upartego można to zakwalifikować
    z art. 272 kk - Straż Graniczna poświadcza w prowadzonej przez siebie
    dokumentacji przekroczenie granicy przez określoną osobę i w tym wypadku
    poświadczy przekroczenie Ciebie ze złym nazwiskiem. O odprawie celnej nie
    wspomnę, bo tam też sporządza się deklarację celną z imieniem i nazwiskiem.

  • 7. Data: 2003-06-22 22:12:40
    Od: "ava" <a...@p...onet.pl>

    ja korzystałam ( i to bardzo często) z paszportu ze "starym" nazwiskiem
    przez kilka lat i nic nadzwyczajnego się nie wydarzyło. do tego miałam w nim
    archaiczne zdjęcie, na którym wcale nie przypominałam siebie (inny kolor
    włosów, długość etc.). w hotelach podawałam nowe nazwisko, w biurach podróży
    także - nikomu to nie przeszkadzało. niemniej, wcale Cię do tego nie
    namawiam. być może miałam po prostu szczęście. pozdrawiam,

    ava