  • 1. Data: 2003-06-20 20:17:42
    Temat: Koszty sądowe - koszt prowadzenia działalności gospodarczej
    Od: "Hitower" <b...@i...pl>

    Witam,

    Czy koszty sądowe, komornika i odsetki od zobowiązań można zaliczyć w koszty
    prowadzenia działalności gospodarczej?

    --
    Z pozdrowieniami
    Hitower

  • 2. Data: 2003-06-20 22:34:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2003, Hitower wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Czy koszty sądowe, komornika i odsetki od zobowiązań można zaliczyć w koszty
    >+ prowadzenia działalności gospodarczej?

    IMHO kwalifikuje się na *.podatki.
    I standardowo: "za mało szczegółów" (jaka sprawa: karna czy
    cywilna ? Nie wiem czy może mieć znaczenie czy pozwany czy
    pozywający - ale zawsze lepiej zapodać więcej informacji !),
    czy zobowiązanie zapłacone czy nie, czy samo zobowiązanie
    było KUP...

    Przykładowo z UoPDoOF:
    ++++
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    8) wydatków na:
    b) spłatę innych zobowiązań, w tym z tytułu udzielonych gwarancji...
    14) kosztów egzekucyjnych związanych z niewykonaniem zobowiązań,

    15) grzywien i kar pieniężnych orzeczonych w postępowaniu karnym, karnym
    skarbowym, administracyjnym i w sprawach o wykroczenia oraz odsetek od
    tych grzywien i kar,
    19) kar umownych i odszkodowań z tytułu wad dostarczonych towarów,
    wykonanych robót i usług oraz zwłoki w dostarczeniu towaru wolnego od wad
    lub zwłoki w usunięciu wad towarów albo wykonanych robót i usług,
    32) naliczonych, lecz nie zapłaconych albo umorzonych odsetek od
    zobowiązań, w tym również od pożyczek (kredytów),
    50) opłat sankcyjnych, które zgodnie z odrębnymi przepisami podlegają
    wpłacie do budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu
    terytorialnego,
    54) strat (kosztów) powstałych w wyniku utraty dokonanych przedpłat
    (zaliczek, zadatków) w związku z niewykonaniem umowy,
    ----

    Może sobie coś dobierzesz :)

    pozdrowienia, Gotfryd