  • 1. Data: 2003-06-20 20:42:44
    Temat: zniesienie wspólnoty małżeńskiej ustawowej
    Od: "Menka" <m...@a...net>

    Czy mimo zniesienia wspólnoty majątkowej żona dziedziczy po mężu
    (dziedziczenie ustawowe). Rozwodu nie przeprowadzono.

  • 2. Data: 2003-06-20 20:45:16
    Temat: Re: zniesienie wspólnoty małżeńskiej ustawowej
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Menka" <m...@a...net> napisał w wiadomości
    | Czy mimo zniesienia wspólnoty majątkowej żona dziedziczy po mężu
    | (dziedziczenie ustawowe). Rozwodu nie przeprowadzono.

    do czasu zniesienia, zdaje się...

  • 3. Data: 2003-06-21 07:08:12
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > do czasu zniesienia, zdaje się...

    A mi wydaje sie ze dziedziczy normalnie.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2003-06-22 08:27:43
    Od: "onsok" <onsok@wp_.pl>

    Menka wrote:
    > Czy mimo zniesienia wspólnoty majątkowej żona dziedziczy po mężu
    > (dziedziczenie ustawowe). Rozwodu nie przeprowadzono.

    Tak.
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 5. Data: 2003-06-22 08:34:43
    Od: "onsok" <onsok@wp_.pl>

    Menka wrote:
    > Czy mimo zniesienia wspólnoty majątkowej żona dziedziczy po mężu
    > (dziedziczenie ustawowe). Rozwodu nie przeprowadzono.

    Tak. Chyba , ze spadkodawca ( maz ) przed smiercia wystapil
    do sadu o orzeczenie rozwodu lub separacji z winy zony, a zadanie
    to bylo uzasadnione. O wylaczeniu zony od dziedziczenia orzeka sad
    na zadanie ktoregokolwiek ze spadkobiercow ustawowych powolanych
    do dziedziczenia w zbiegu z malzonkiem. Termin do wytoczenia powodztwa
    wynosi szesc miesiecy od dnia , w ktorym spadkobierca dowiedzial sie
    o otwarciu spadku, nie wiecej jednak niz jeden rok od jego otwarcia
    ( podatawa prawna art 940 § 1 i § 2 k.c.).
    Malzonek moze byc rowniez uznany przez sad za niegodnego
    dziedziczenia z powodow wymienionych w art 928§ 1 k.c. Wtedy rowniez
    nie dziedziczy.
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 6. Data: 2003-06-23 00:58:29
    Od: "Jacek" <b...@w...pl>

> [...]
    > to bylo uzasadnione. O wylaczeniu zony od dziedziczenia orzeka sad
    > na zadanie ktoregokolwiek ze spadkobiercow ustawowych powolanych

    ... nic dodać nic ująć ... ale dla pełnego "obrazu"
    powinieneś odnieść się do sytuacji gdy rozwód
    nastąpił bez orzekania o winie.

    pzdr
    Jacek