  • 1. Data: 2007-04-04 17:17:29
    Temat: Czy jest tu jakis notariusz? (pytanie)
    Od: e...@w...pl

    Witam

    Prosze o pomoc w odpowiedzi na takie pytanie:

    Mam jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza, otrzymalem kredyt na zakup
    lokalu handlowego (kredyt na firme) ktory obecnie wynajmuje od Urzedu
    Miasta. Czy w akcie notarialnym wlascicielem bede JA czy moja firma?
    Jesli moja firma to co w przypadku jak np. zamkne firme, co sie
    stanie
    z lokalem?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2007-04-04 17:30:06
    Temat: Re: Czy jest tu jakis notariusz? (pytanie)
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    e...@w...pl napisał(a):
> [...]
    > Miasta. Czy w akcie notarialnym wlascicielem bede JA czy moja firma?
    > Jesli moja firma to co w przypadku jak np. zamkne firme, co sie

    Majątek firmy = twój majątek. Nie wiem kto będzie właścicielem w akcie,
    ale na pewno po zamknięciu działalności nie stracisz nieruchomości.

  • 3. Data: 2007-04-04 17:40:54
    Od: e...@w...pl

    > Majątek firmy = twój majątek. Nie wiem kto będzie właścicielem w akcie,
    > ale na pewno po zamknięciu działalności nie stracisz nieruchomości

    A powiedz mi czy przy podpisywaniu aktu moge sobie "zażyczyć" abym
    wlascicielem byl ja?
    Generalnie nie chce aby moja firma miala cokolwiek z nim wspolnego.
    Boje sie takiej sytuacji, ze skoro wynajmuje go nadal od Urzadu Miasta
    jako firma to i kupowac go tak powinienem bo w koncu Urzad Miasta nie
    sprzedaje go MNIE "Janowi Kowalskiemu" tylko mojej firme?:/ wlasnie
    nie wiem jak to z tym jest:/ Czy to ma jakies znaczenie czy tez nie?

  • 4. Data: 2007-04-04 17:50:27
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    > Generalnie nie chce aby moja firma miala cokolwiek z nim wspolnego.

    Ale Twoja firma ma bardzo duzo z tym wspolnego.
    Bo nie ma czegos takiego jak Ty i Twoja firma. W przypadku indywidualnej
    dzialalnosci gospodarczej w ogole nie ma rozroznienia na te dwie rzeczy.

    To o czym myslisz to jest tak naprawde roznica miedzy tym, czy w umowie
    bedziesz Ty jako osoba fizyczna prowadzaca indywid. dzial. gosp czy Ty jako
    osoba fizyczna prowadzaca indywid. dzial. gosp., a obok bedzie podany Twoj
    szyld - to jedyna roznica.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 5. Data: 2007-04-04 18:21:30
    Od: e...@w...pl

    On 4 Kwi, 19:50, "Pawel" <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > osoba fizyczna prowadzaca indywid. dzial. gosp., a obok bedzie podany Twoj

    Ale przy sprzedazy tego lokalu bede go musial sprzedawać jako firma
    czyli musze go "wciagnac" jako srodek trwaly do firmy a wiec ty chyba
    jest roznica?

  • 6. Data: 2007-04-04 18:47:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    .com...
    On 4 Kwi, 19:50, "Pawel" <p...@g...pl> wrote:

    Twoja firma nei ma osobowości parwnej, a zatem w akcie noptarialnym będziesz
    wpisany Ty i nie ma innej możliwości.

  • 7. Data: 2007-04-04 19:07:47
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    Jeżeli kupi jako osoba fizyczna, to nie dostanie faktury, zatem VAT
    pójdzie w las

  • 8. Data: 2007-04-04 19:27:25
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    > Jeżeli kupi jako osoba fizyczna, to nie dostanie faktury, zatem VAT
    > pójdzie w las

    Nieprawda. Prosi o fakture VAT, podaje NIP, swoje dane i ja dostaje. I wciaga
    w VAT.

    A w ogole to jakby mial kupic, jak nie jako osoba fizyczna?

    Nalezy pamietac, ze w przypadku IDG "firma" (czyli tak naprawde nazwa, szyld)
    to jedynie tak naprawde ozdoba. Indywidualna dzialalnosc gospodarcza prowadzi
    wlasnie OSOBA FIZYCZNA i to ona jest przedsiebiorca. Ona ma tez NIP i REGON na
    podstawie ktorych sie rozlicza. Nie ma dodatkowego rozroznienia.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 9. Data: 2007-04-04 20:39:23
    Od: e...@w...pl

    On 4 Kwi, 21:27, "Pawel" <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wlasnie OSOBA FIZYCZNA i to ona jest przedsiebiorca. Ona ma tez NIP i REGON na
    > podstawie ktorych sie rozlicza. Nie ma dodatkowego rozroznienia.

    Piekne dzieki za odpowiedzi! Rozjasniliscie mi kwestie wlasnosci czyli
    jak rozumiec mnie jako "mnie firme" i mnie jako "JA - bez firmy":) To
    juz we wtorek na podpisaniu aktu notarialnego bede wiedzial na co
    zwracac uwage zeby mi tam notariusz nie nawywijal czegos;)