  • 1. Data: 2002-08-01 15:13:46
    Temat: Czy jedna sekunda może decydować o spadku?
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    Witam

    Tak sobie hipotezyzuję ;-)

    Rodzina jakich wiele. Mąż ma jedno dziecko z pierwszego małżeństwa (A), żona
    dwoje z pierwszego małżeństwa (B i C) . Mają również jedno wspólne dziecko
    (D). Mają wspólny majątek w kwocie X PLN.

    Oboje giną w wypadku samochodowym, śmierć na miejscu.
    Przybywa lekarz, który ma stwierdzić czas zgonu.
    Jeśli lekarz uzna, że żona zginęła pierwsza, to:
    Mąż, który żył w chwili jej śmierci, będzie miał 62,5% majątku
    A dzieci B,C i D po 12,5%
    Umiera mąż.
    Dziecko A otrzyma 31,25% początkowego majątku X
    Dziecko D 43,75% X
    Dzieci B i C po 12,5%

    Gdyby pierwszy zginął mąż.
    Żona w chwili jego śmierci ma 66,6(6)% majątku
    Dzieci A i D 16,6(6)% majątku
    Umiera żona
    Dziecko A otrzyma 16,6(6)% początkowego majątku
    Dziecko D 38,8(8)%
    A dzieci B i C po 22,2(2)%

    Czy to tak faktycznie działa, czy może ja o czymś nie wiem?

    PS. Gdyby jakiś wykładowca prawa zechciał wykorzystać ów przykład nie
    roszczę żadnych pretensji :-)

    Pozdrawiam,
    Kiełpiś, teoretyczny
    --
    Był czas mrusztławy, ślibkie skrątwy Tomasz Kiełpiński
    Na wałzach wiercząc świrypły, kielpis(at)poczta(dot)onet(dot)pl