  • 1. Data: 2002-08-01 14:09:28
    Temat: nadgodziny
    Od: "Mirella" <d...@p...onet.pl>

    Jak czesto mozna zostawac w pracy poza czasem pracy? czy pracownik musi sie
    zgadzac na nadgodziny, nawet gdy zdarzaja sie one czesto?

    -- Mirella

  • 2. Data: 2002-08-01 14:51:44
    Temat: Re: nadgodziny
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Mirella"
    > Jak czesto mozna zostawac w pracy poza czasem pracy?

    ja mogę zostawać codziennie - nikt się mnie za to nie czepia ;-))
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-08-01 16:21:58
    Od: "Mirella" <d...@p...onet.pl>

    nie o to mi chodzi:-) ze moge to wiem, ale jak nie moge, a chca, to co??

    --
    Mirella

  • 4. Data: 2002-08-01 18:57:00
    Od: "Domino" <s...@s...pl>

    > nie o to mi chodzi:-) ze moge to wiem, ale jak nie moge, a chca, to co??
    >
    > --
    > Mirella

    to sie mowi, Mirello ze dzisiaj nie mozesz i sprawa zalatwiona.

    Domino

  • 5. Data: 2002-08-02 10:41:06
    Od: "Yaro_P" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirella" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak czesto mozna zostawac w pracy poza czasem pracy? czy pracownik musi
    sie
    > zgadzac na nadgodziny, nawet gdy zdarzaja sie one czesto?
    >
    > -- Mirella

    Kochani piszecie bzdury
    Kodes Pracy w sposób w miarę jasny o tym traktuje bodajże Rozdział VI
    dotyczący czasu pracy.
    nie wolno zatrudniać w nadgodzinach młodocianych (do 16 roku życia i kobiet
    w ciąży obligatoryjnie, na oświadczenie kobiet lub opiekunów prawnych np.
    mężczyzny jeżeli opiekuje się dzieckiem do lat 4 (o ile się nie mylę) Nie
    wolno zatrudniać pracownika na dłużej niż 12 godzin czyli 4 nadgodziny na
    dobę.
    Pracownik nie może odmówić wykonania pracy w nadgodzinach. (poza wyjątkami
    ww.)
    Nie można planować pracy w nadgodzinach
    Nie można zatrudnić pracownika w nadgodzinach jeśli przekroczony został
    roczny limit nadgodzin itp.

    Inna sprawa, że niektórzy szefowie tego nie przestrzegają. Sami przyłażą na
    10 do roboty i próbują trzymać pracownika do końca swojego pobytu w pracy
    choćby on przychodził na 7 wtedy sytuacja jest wysoce konfliktowa.
    Niestety wykształcenie i funkcja nie zawsze idą w parze z kulturą osobistą i
    szacunkiem dla prawa.

    Współczuję !
    Yaro_P

  • 6. Data: 2002-08-04 00:47:51
    Od: "Radar" <j...@p...com>

    Zgodnie z kodeksem, limit roczny godzin nadliczbowych wynosi - 150 godzin
    Pracodawca nie może też dowolnie narzucać wykonywania pracy w godzinach
    nadliczbowych gdyż:

    Art. 133. § 1. Praca wykonywana ponad normy czasu pracy, ustalone zgodnie z
    przepisami kodeksu, stanowi pracę w godzinach nadliczbowych.

    Praca taka jest dopuszczalna tylko w razie:

    1) konieczności prowadzenia akcji ratowniczej dla ochrony życia lub zdrowia
    ludzkiego albo dla ochrony mienia lub usunięcia awarii,

    2) szczególnych potrzeb pracodawcy.

    § 2. Liczba godzin nadliczbowych przepracowanych w związku z okolicznościami
    określonymi w § 1 pkt 2 nie może przekroczyć dla poszczególnego pracownika 4
    godzin na dobę i 150 godzin w roku kalendarzowym.

  • 7. Data: 2002-08-06 15:22:35
    Od: <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > określonymi w § 1 pkt 2 nie może przekroczyć dla poszczególnego pracownika 4
    > godzin na dobę i 150 godzin w roku kalendarzowym.

    A ja mam pytanko, czy pracodawca powinien za nadgodziny płacić , czy może
    np.dawać w zamian dzień wolny? Pytam bo mój kolega jeszcze nigdy pieniędzy
    nie otrzymał za to godzin ma do odebrania ho, ho...

    Marek

  • 8. Data: 2002-08-20 21:51:20
    Od: "Radar" <j...@p...com>

> [...]
    pieniędzy
    > nie otrzymał za to godzin ma do odebrania ho, ho...

    Zalezy od regulaminu pracy tj od przyjętego rozkładu czasu pracy. Jeżeli
    przyjeto
    równoważny system czasu pracy to tak, mozna udzielać dni wolnych, jeżeli
    jest normatywny - nie.