  • 1. Data: 2002-08-01 14:08:10
    Temat: praca w soboty
    Od: "Mirella" <d...@p...onet.pl>

    Niedawno znalazlam zatrudnienie w malej poczatkujacej firmie. Pracuje 4 h
    przez 6 dni w tygodniu, gdyz przychodze nawet w kazda sobote do pracy.
    Slyszalam jednak ze jest to niezgodne z kodeksem pracy gdyz podobno na
    pelnym etacie mozna pracowac tylko 2 soboty w miesiacu. Jak z tym jest?

    -- Mirella

  • 2. Data: 2002-08-01 19:31:26
    Temat: Re: praca w soboty
    Od: Bischoop <B...@K...RUSSIA>

    W artykule Mirella napisal(a):

> [...]
    > Slyszalam jednak ze jest to niezgodne z kodeksem pracy gdyz podobno na
    > pelnym etacie mozna pracowac tylko 2 soboty w miesiacu. Jak z tym jest?

    Na twoje miejsce jest 20 innych chetnych.

    --
    % Bischoop | LRU: #260447 %
    % bischoop(at)poczta.onet.pl | GG:4510058 |ICQ:159794827 %

  • 3. Data: 2002-08-01 21:26:56
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 1 Aug 2002 19:31:26 +0000 (UTC)), Bischoop
    <B...@K...RUSSIA> był(a) napisał(a):

    >Na twoje miejsce jest 20 innych chetnych.

    Przez takie podejście sytuacja wygląda jak wygląda. Gdyby wszyscy
    pracownicy dbali o swoje prawa byłoby lepiej

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2002-08-02 07:23:50
    Od: Bischoop <B...@K...RUSSIA>

    W artykule Tristan napisal(a):

    > Przez takie podejście sytuacja wygląda jak wygląda. Gdyby wszyscy
    > pracownicy dbali o swoje prawa byłoby lepiej

    W obecnej sytuacji, prawo pracy ma sie tak jak sie ma. Wykorzystywana
    jest sytuacja na rynku pracy, ktora w faktycznym stanie jest taka iz
    jest prawie 30% bezrobocia.]
    Jak mozna cokolwiek postawic na swoim....? pracodawca moze mnie zwolnic
    akurat nie w chwili gdy mu cokolwiek sugeruje, lecz za tydzien czy za
    miesiac pood byle pretekstem, a pracy pozniej moge szukac przez rok a
    nawet 2-wa.

  • 5. Data: 2002-08-04 00:40:33
    Od: "Radar" <j...@p...com>

    Zgodnie z nowelizacją kodeksu pracy, od 01.05.2001r obowiązuje 5 dniowy
    tydzień pracy. Natomiast Zgodnie z orzeczeniem Sadu Najwyższego, można
    stosować zasadę "przeciętnie 5 dniowy tydzień pracy" co znaczy, że możesz
    pracować przez 6 dni w jednym tygodniu, dwóch lub trzech ale musisz to mieć
    zrekompensowane udzieleniem dodatkowego dnia wolnego, żeby wyszło
    przeciętnie 5 dni w tygodniu (oczywiście w przyjętym w zakładzie okresie
    rozliczeniowym - miesiąc, trzy miesiące, itd. ) Taka praca nie stanowi pracy
    w godzinach nadliczbowych.
    Definicja godzin nadliczbowych podana jest w art. 133. § 1 Kp " Praca
    wykonywana ponad normy czasu pracy, ustalone zgodnie z przepisami kodeksu,
    stanowi pracę w godzinach nadliczbowych", czyli jeżeli zostanie przekroczona
    norma (przecietnie 5 dni w tygodniu ) a nie zostanie przekroczona
    norma -przecietnie 41 godzin na tydzień, to i tak należy Ci się dodatek za
    godziny nadliczbowe.