  • 1. Data: 2011-10-07 11:18:49
    Temat: Czy fotografia (portret) jest daną osobową?
    Od: Marcin Stawny <m...@U...onet.pl>

    Koledzy,

    jestem właśnie po firmowym szkoleniu z ochrony danych osobowych, na
    którym padło stwierdzenie, iż fotografia (załóżmy, że portret) jest daną
    osobową i jako taką podlega GIODO.

    I teraz pytania:
    1. Fotografuję osoby, prawo w kontekście publikacji jest mi znane, ale
    jeśli fotografia (sama, bez dodatkowych informacji typu imię, nazwisko,
    adres, itp) jest daną osobową, to czy mój zbiór negatywów jest bazą
    danych osobowych? Czy na wniosek osoby portretowanej muszę odbitki i co
    gorsza negatywy zniszczyć? Czy muszę taką bazę zgłosić do GIODO? ;)
    2. Co w przypadku zakładu fotograficznego, który w celach realizacji
    zlecenia portretowania musi mieć dane osoby portretowanej?

    Jakie jest Wasze zdanie?

    --
    Marcin Stawny
    http://marcinstawny.com

  • 2. Data: 2011-10-07 13:24:41
    Temat: Re: Czy fotografia (portret) jest daną osobową?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/7/2011 6:18 AM, Marcin Stawny wrote:
    > Koledzy,
    >
    > jestem właśnie po firmowym szkoleniu z ochrony danych osobowych, na
    > którym padło stwierdzenie, iż fotografia (załóżmy, że portret) jest daną
    > osobową i jako taką podlega GIODO.

    Pierdoły.
    jest wizerunkiem i jako taki podlega ochronie.

  • 3. Data: 2011-10-07 13:58:02
    Od: Marcin Stawny <m...@U...onet.pl>

    W dniu 2011-10-07 15:24, witek pisze:

    > Pierdoły.
    > jest wizerunkiem i jako taki podlega ochronie.

    No dokładnie to samo pomyślałem, że nie jest daną osobową. Dobrze rozumiem?

    --
    Marcin Stawny
    http://marcinstawny.com

  • 4. Data: 2011-10-07 14:07:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/7/2011 8:58 AM, Marcin Stawny wrote:

    > No dokładnie to samo pomyślałem, że nie jest daną osobową. Dobrze rozumiem?

    nie jest daną osobową o ile posłowie w ostatnim czasie czegos nie
    namieszali.