  • 1. Data: 2011-10-06 17:05:15
    Temat: Czyżby nowa interpretacja ustawy o ochronie danych osobowych?
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Podobno nick, imię i miasto zamieszkania są tak ważnymi danymi
    osobowymi, że niektóre internetowe fora dyskusyjne zamykają się w obawie
    przed łamaniem prawa.

    Czy to prawda, że w ostatnich dniach coś się zmieniło w naszym prawie?

  • 2. Data: 2011-10-07 13:28:20
    Od: Krzysztof Miklaszewski <m...@i...pl>

    Użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > przed łamaniem prawa.
    >
    > Czy to prawda, że w ostatnich dniach coś się zmieniło w naszym prawie?

    Słyszałem coś takiego: Jeżeli dane zapisane w bazie umożliwiają
    określenie który to człowiek, to to są dane osobowe podlegające
    ochronie. Można więc na siłę podciągnąć.
    Krzysiek M

  • 3. Data: 2011-10-07 14:48:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Miklaszewski" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:4E8EFE74.7000705@interia.pl...

    > Słyszałem coś takiego: Jeżeli dane zapisane w bazie umożliwiają
    > określenie który to człowiek, to to są dane osobowe podlegające ochronie.
    > Można więc na siłę podciągnąć.

    Moim zdaniem nie. Imię i miasto nie pozwala na jednoznaczne ustalenie
    osoby. Jak nawet jest to pojedyncze imię w mieście, to i tak bez dostępu do
    zbiorów meldunkowych nie da się ustalić. Nick, to w żaden sposób nie ma tu
    zastosowania.

  • 4. Data: 2011-10-10 06:21:35
    Od: Krzysztof Miklaszewski <m...@i...pl>

> [...]
    >
    > Czy to prawda, że w ostatnich dniach coś się zmieniło w naszym prawie?

    Słyszałem coś takiego: Jeżeli dane zapisane w bazie umożliwiają
    określenie który to człowiek, to są to dane osobowe podlegające