  • 31. Data: 2012-01-19 10:34:54
    Temat: Re: Czy dziecko ma prawo do bezpłatnego leczenia?
    Od: "Mini Moda" <m...@N...fm>

    > Oczywiście.

    Pozwolę sobie wątpić...

    > Zanim mi się zachce coś napisać, wolę przeczytać żeby sprawdzić czy
    > ktoś już tego nie napisał...

    Chwalebne, doprawdy...

    > Co do tego "popienić" - ja chcę Ci tylko uświadomić że, podobnie jak
    > wiele innych osób, mylnie utożsamiasz szpital, lekarza, recepcjonistkę
    > w szpitalu - z urzędnikiem NFZ, który to NFZ ma Ci zapewnić opiekę
    > medyczną na podstawie tej czy innej ustawy.

    Jeżeli tak myślisz, ośmielę się twierdzić, że nawet jeżeli przeczytałaś, to
    nie zrozumiałaś.
    Nikogo z nikim nie utożsamiam, nigdzie, póki co nie pisałam o lekarzu...

    > Czy to że wg ustawy dzieci mają opiekę bezpłatną, oznacza że prywatną
    > przychodnia, która w ogóle nie ma umowy z NFZ - ma Cię przyjąć za darmo?

    Bzdura nad bzdurami!
    Czy w ogóle napomknęłam o czymś takim, który mój wpis mógł jakkolwiek coś
    takiego zasugerować.
    Podtrzymuję swoje zdanie, wymyślasz rzeczy których nikt nie napisał, aby
    pojątrzyć i się popienić.

    > Szpital, który ma umowę z NFZ - ma własnie umowę, która określa kogo ma
    > przyjmować i czym się mają wylegitymować pacjenci, żeby szpital mógł
    > później zgłosić wykonane usługi i otrzymać zapłatę.

    Kogo ma przyjmować szpital reguluje ustawa.

    > Szpital to tylko usługodawca, który świadczy dla klientów NFZ usługi w
    > określonym umową zakresie. Tak jak firma odśnieżająca chodnik przed
    > budynkiem NFZ.

    Nie zwalnia go to z postepowania zgodnie z literą prawa. Chodnik ma być
    odśnieżony, cobym goleni nie połamała jak do nich idę.

    > A to jak NFZ zapewnia świadczenia dla osób które takich "dowodów"
    > ubezpieczenia nie mają, ale świadczenia im się należą - to już sprawa
    > NFZ. Ich się pytaj i do nich miej pretensje.

    Nastepny dowód na to, że nie przeczytałaś lub nie zrozumiałaś tego co
    czytasz.
    Dziękuję Ci uprzejmie za udział w dyskusji, pozwolę sobie więcej nie
    odpowiadać, bo to czcze gadanie. Raczej i tak nic nie dotrze do Ciebie.

    Pozdrawiam

    Magda

  • 32. Data: 2012-01-19 10:42:51
    Od: "Mini Moda" <m...@N...fm>

    > Stanowisko NFZ w tej sprawie jest jasne - a to z nim ZOZ-y mają umowę.
    > Nie z państwem polskim, Ministerstwem czy krasnoludkami. W
    > szczególności - NIE z pacjentem

    ??????????????????????????????? A kto powołał do życia te twory, ze tak
    głupio spytam??????????????????
    Oczywiście pacjent jest tu zbędnym elementem, powinien płacić zus, a w razie
    choroby położyć się pod płotem, tam zdechnąć i zgnić.... Oczywiście
    wcześniej nie może zapomnieć oddać NFZ wszystkie swoje dobra ziemskie...

    > A to stanowisko NFZ mówi na podstawie czego szpital może przyjąć że
    > pacjentowi takie świadczenia się należą.

    Oczywiście i tworzy swoje ustawy, tak jak mu pasuje...

    Matko Kochana!!!

    M.

  • 33. Data: 2012-01-19 11:01:38
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał

    > Szpital, który ma umowę z NFZ ...

    I to wystarczy.
    Resztę doczytaj w ustawie "o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych
    ze środków publicznych"
    Do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze
    środków publicznych na zasadach określonych w ustawie mają prawo: (...)
    3) inne, niż wymienione w pkt 1 i 2, osoby posiadające obywatelstwo polskie
    i posiadające miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
    które nie ukończyły 18. roku życia lub są w okresie ciąży, porodu i połogu"

    > ma własnie umowę, która określa kogo ma
    > przyjmować i czym się mają wylegitymować pacjenci

    Bredzisz. Skoro sama ustawa gwarantuje taką opiekę, to placówki, które
    podpisały umowę z NFZ siłą rzeczy zobowiązane są do świadczenia takich usług
    w myśli ustawy, a nie w myśl tego, co Ty sobie teraz wymyśliłeś. Jak to
    sobie bowiem inaczej wyobrażasz? Że np. jedyna przychodnia w Pipidówku
    Wielkim odmówi przyjęcia chorego dziecka, ponieważ w umowie nie ma zapisu,
    że może przyjmować dziecko bez ubezpieczenia, mimo, że ustawa gwarantuje to
    każdemu dziecku?

    > A to jak NFZ zapewnia świadczenia dla osób które takich "dowodów"
    > ubezpieczenia nie mają, ale świadczenia im się należą - to już sprawa
    > NFZ. Ich się pytaj i do nich miej pretensje.

    Jak wyżej - wymyślasz głupoty.

    N.

  • 34. Data: 2012-01-19 11:02:56
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Mini Moda" <m...@N...fm> napisał w wiadomości

    > Kogo ma przyjmować szpital reguluje ustawa.

    Ale on tego nie pojmuje.
    Może też jest pielęgniarzem w szpitalu? ;-)

    N.

  • 35. Data: 2012-01-19 11:06:08
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

> [...]

    > szczególności - NIE z pacjentem.
    > A to stanowisko NFZ mówi na podstawie czego szpital może przyjąć że
    > pacjentowi takie świadczenia się należą.

    Ech łosiu, łosiu, nie kompromituj się.
    http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=3&dzialnr=
    4&artnr=1036

    N.

  • 36. Data: 2012-01-19 11:10:16
    Od: Marek K <m...@P...pl>

    W dniu 2012-01-19 12:02, Nixe pisze:

    > Użytkownik "Mini Moda" <m...@N...fm> napisał w wiadomości

    > Ale on tego nie pojmuje.
    > Może też jest pielęgniarzem w szpitalu? ;-)

    Jest lekarzem

    M.

  • 37. Data: 2012-01-19 12:46:17
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Nixe wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał

    > I to wystarczy.
    > Resztę doczytaj w ustawie "o świadczeniach opieki zdrowotnej
    > finansowanych ze środków publicznych"

    To czego nie chciała zrozumieć Mini Moda:
    Jeśli chcesz z tego bezpośrednio wywodzić obowiązek udzielenia
    świadczeń przez szpital, to równie dobrze możesz wywodzić że prywatna
    przychodnia ma obowiązek takich bezpłatnych świadczeń udzielić.

    Kumasz? Szpital nie wykonuje dla ciebie usług na podstawie ustawy.
    Leczy na podstawie UMOWY z NFZ, w zakresie i na zasadach jakie ta UMOWA
    określa.

    Ustawa określa komu i na jakich warunkach NFZ ma zapewnić świadczenia,
    przy pomocy np. odpowiednich umów ze świadczeniodawcami.

    Jeśli NFZ zawiera w umowie "pacjent musi się wylegitymować dowodem
    ubezpieczenia", z wyłączeniem stanów nagłych, to szpital to realizuje.
    I tyle.
    Skoro NFZ nie zawarł w umowie "a także wszystkie dzieci, również bez
    dowodu ubezpieczenia", to widać podpisał z kimś innym umowę na leczenie
    takich pacjentów, bez tego "dowodu". Albo ma w dupie takich podatników.

    Tak czy inaczej - to już pytanie do NFZ.

> [...]
    > podpisały umowę z NFZ siłą rzeczy zobowiązane są do świadczenia
    > takich usług w myśli ustawy, a nie w myśl tego, co Ty sobie teraz

    Sam bredzisz od rzeczy.
    Przykład: szpital ortopedyczny. Wykonuje takie usługi na jakie podpisał
    umowę - ortopedię. Myślisz że tenże szpital będzie zatrudniał
    pediatrów, żeby realizować świadczenia bo "z ustawy wynika że dzieciom
    się należy"?

    Nie. Szpital realizuje TYLKO umowę. To na co podpisał i według zasad
    określonych w tej umowie.

> [...]
    > ponieważ w umowie nie ma zapisu, że może przyjmować dziecko bez
    > ubezpieczenia, mimo, że ustawa gwarantuje to każdemu dziecku?

    Dokładnie tak sobie to wyobrażam i tak to działa.

    Szpital czy przychodnia to normalny podmiot gospodarczy, który
    podpisuje umowy z różnymi kontrahentami i wykonuje usługi na podstawie
    tych umów.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 38. Data: 2012-01-19 12:53:59
    Od: " GK" <k...@N...gazeta.pl>

    Mini Moda <m...@N...fm> napisał(a):

    > No nie wiem wydać zaświadczenie, tak jak wydawał legitymacje
    > ubezpieczeniowe, zaświadczenia o niezaleganiu, czy zgłoszeniu do
    > ubezpieczenia...?
    Ok, rozumiem, jeśli chcę uzyskać kwalifikację - prawo jazdy to idę do
    policji, bo ona zajmuje się ruchem drogowym. Zapamiętam.:)

    > Dzwonił do NFZ, rozmawiał z jakimś kierownikiem, który jak pisałam wyżej
    > poradził dopisać dziecko do babci, dziadka, opieki społecznej..
    Nie wiedziałem, że nad ZUS-em jest NFZ, dobrze wiedzieć, gdy będę odwoływał
    się od decyzji o przyznaniu emerytury.:) Ale to dobry adres, nie rozumiem
    tylko, co miał zmienić telefon do "jakiegoś kierownika", który okazał się
    zresztą "ludzki" i poradził jak przechytrzyć system.

    > Chcę skorzystać z przepisu, który znalazłam i który wydaje mi się dość
    > jasny.
    Może jest jasny, ale art. 3 ust. 1 pkt 3 do rekonstrukcji właściwej normy
    prawnej wymaga uzupełnienia innymi przepisami. Niektórzy zarabiają na tym, by
    doradzać swoim klientom w takich sprawach, ale zwykle mówi się, że dostają
    pieniądze za nic.:)

    > Dlaczego mam dziwnie kombinować. Jeżeli mogę skorzystać z ubezpieczenia
    > męża, pracującego za granicą, dlaczego żaden urzędnik nie informuje mnie o
    > tym? Poza tym takie formalności potrwają, więc co w tym czasie?
    To żadna kombinacja a wymóg na poziomie ustawy. To, że nikt nie nakłada
    (jeszcze) sankcji za niedopełnienie obowiązku, nie zwalnia od jego
    przestrzegania.
    Wiem, zapłata kilkuset złotych / kilkudziesięciu funtów za poradę prawną
    dotyczącą tego tematu to dużo. Lepiej wydać na prywatnego lekarza albo
    fryzjera, czasami faktycznie to bardziej sensowne.

    > Tak włąśnie zrobię.

    Super, obyś nie natknęła się na minę w postaci kogoś silnego merytorycznie.
    Na szczęście państwo nie płaci na tyle dobrze, by ekspertom opłacało się
    siedzieć w administracji na poziomie oddziałów NFZ.:)

    Pozdrawiam - GK

  • 39. Data: 2012-01-19 12:55:52
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Mini Moda wrote:

> [...]
    > przeczytałaś, to nie zrozumiałaś. Nikogo z nikim nie utożsamiam,
    > nigdzie, póki co nie pisałam o lekarzu...

    Uprzedziłem, bo najczęściej w takich dyskusjach za chwilę wypływają
    argumenty typu "bo lekarz przysięgał leczyć".

> [...]
    > coś takiego zasugerować. Podtrzymuję swoje zdanie, wymyślasz rzeczy
    > których nikt nie napisał, aby pojątrzyć i się popienić.

    Widzę że trochę słabo kumasz, więc daruję sobie sokratejskie metody
    dyskusji i napiszę wprost:
    Jeśli uważasz nie możesz wymagać od takiej przychodni prywatnej żeby
    przyjęła dziecko za darmo (bo nie ma UMOWY z NFZ), to sama przyznajesz
    że ZOZ (ten który ma umowę) udziela świadczeń na podstawie UMOWY. Nie
    USTAWY.

    > Kogo ma przyjmować szpital reguluje ustawa.

    A skąd Ci przyszło to do głowy?
    Ustawa reguluje komu PAŃSTWO ma zapewnić leczenie. Nie dany konkretny
    usługodawca.
    Jeszcze raz przykład - szpital ortopedyczny. Ma przyjąć Twoje dziecko,
    bo "ustawa mówi że dzieciom się należą świadczenia"?

    > Nie zwalnia go to z postepowania zgodnie z literą prawa. Chodnik ma
    > być odśnieżony, cobym goleni nie połamała jak do nich idę.

    Oooo, dokładnie. Kto odpowiada za to że chodnik jest nieodśnieżony?
    Firma odśnieżająca, która podpisała umowę na odśnieżanie np. raz w
    tygodniu, czy jednak właściciel nieruchomości?

    Ustawa nakłada na właścicieli nieruchomości obowiązek odśnieżania. Jak
    to zrobią - to już ustawodawcy nie interesuje.

    W przypadku NFZ to samo. Ustawa nakłada na PAŃSTWO obowiązek
    zapewnienia świadczeń (powiedzmy, bo to też nie takie oczywiste), a jak
    to państwo zrealizuje - to już problem państwa i NFZ jako powołanej do
    tego instytucji.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 40. Data: 2012-01-19 13:04:52
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Mini Moda wrote:

> [...]
    > pod płotem, tam zdechnąć i zgnić.... Oczywiście wcześniej nie może
    > zapomnieć oddać NFZ wszystkie swoje dobra ziemskie...

    Nie do mnie to biadolenie na nieudolną władzę.

    > Oczywiście i tworzy swoje ustawy, tak jak mu pasuje...

    Nie tworzy, tylko działa na ich podstawie. I to NFZ powinien Ci takie
    świadczenia zapewnić - podpisując odpowiednie umowy. Jeśli tego nie
    robi - to już pretensje do NFZ.

    --
    Pozdro
    Massai