    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy dziecko ma prawo do bezpłatnego leczenia?
    Date: Thu, 19 Jan 2012 12:55:52 +0000 (UTC)

    Mini Moda wrote:

    > Pozwolę sobie wątpić...

    > Chwalebne, doprawdy...

    > Jeżeli tak myślisz, ośmielę się twierdzić, że nawet jeżeli
    > przeczytałaś, to nie zrozumiałaś. Nikogo z nikim nie utożsamiam,
    > nigdzie, póki co nie pisałam o lekarzu...

    Uprzedziłem, bo najczęściej w takich dyskusjach za chwilę wypływają
    argumenty typu "bo lekarz przysięgał leczyć".

    > Bzdura nad bzdurami!
    > Czy w ogóle napomknęłam o czymś takim, który mój wpis mógł jakkolwiek
    > coś takiego zasugerować. Podtrzymuję swoje zdanie, wymyślasz rzeczy
    > których nikt nie napisał, aby pojątrzyć i się popienić.

    Widzę że trochę słabo kumasz, więc daruję sobie sokratejskie metody
    dyskusji i napiszę wprost:
    Jeśli uważasz nie możesz wymagać od takiej przychodni prywatnej żeby
    przyjęła dziecko za darmo (bo nie ma UMOWY z NFZ), to sama przyznajesz
    że ZOZ (ten który ma umowę) udziela świadczeń na podstawie UMOWY. Nie
    USTAWY.

    > Kogo ma przyjmować szpital reguluje ustawa.

    A skąd Ci przyszło to do głowy?
    Ustawa reguluje komu PAŃSTWO ma zapewnić leczenie. Nie dany konkretny
    usługodawca.
    Jeszcze raz przykład - szpital ortopedyczny. Ma przyjąć Twoje dziecko,
    bo "ustawa mówi że dzieciom się należą świadczenia"?

    > Nie zwalnia go to z postepowania zgodnie z literą prawa. Chodnik ma
    > być odśnieżony, cobym goleni nie połamała jak do nich idę.

    Oooo, dokładnie. Kto odpowiada za to że chodnik jest nieodśnieżony?
    Firma odśnieżająca, która podpisała umowę na odśnieżanie np. raz w
    tygodniu, czy jednak właściciel nieruchomości?

    Ustawa nakłada na właścicieli nieruchomości obowiązek odśnieżania. Jak
    to zrobią - to już ustawodawcy nie interesuje.

    W przypadku NFZ to samo. Ustawa nakłada na PAŃSTWO obowiązek
    zapewnienia świadczeń (powiedzmy, bo to też nie takie oczywiste), a jak
    to państwo zrealizuje - to już problem państwa i NFZ jako powołanej do
    tego instytucji.

    --
    Pozdro
    Massai