  • 1. Data: 2008-08-02 09:01:05
    Temat: Czy brak postępowania spadkowego = automatyczne dziedziczenie ?.
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    Jak w tytule. (Jestem dziedziczącym po zmarłej osobie)

    Czy nie przeprowadzenie postępowania spadkowego (z zrzeczeniem się spadku)
    skutkuje "automatycznym" dziedziczeniem długów " po zmarłej osobie ?.

    Czy można to postępowanie spadkowe w celu "odwleczenia w czasie"
    przeprowadzić dopiero za 40 -50 lat ?.

    Dr.Endriu

  • 2. Data: 2008-08-02 10:21:01
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > skutkuje "automatycznym" dziedziczeniem długów " po zmarłej osobie ?.
    >
    > Czy można to postępowanie spadkowe w celu "odwleczenia w czasie"

    Sam sobie odpowiem.....

    http://tiny.pl/2j6h

    ".....Jeżeli więc w ciągu 6 miesięcy od daty otwarcia spadku dojdzie
    spadkobiercy nie przeprowadzą postępowania spadkowego - najczęściej minie im
    termin na złożenie odpowiedniego oświadczenia. Sąd wówczas uzna (na potrzeby
    późniejszego postępowania) - że przyjęliśmy spadek wprost - co może mieć
    katastrofalne skutki - w przypadku wysokich długów spadkodawcy....".

    Dr.Endriu