  • 1. Data: 2007-02-13 13:25:49
    Temat: Czy Straz Miejska ma prawo karac, mimo ze jest znak drogowy?
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    Przed moja brama stoi znak "Zakaz zatrzymywania i postoju" z dopiskiem: "Nie
    dotyczy chodnika w czasie dostawy towaru". Dopisek ten mieszkancy wywalczyli rok
    temu, bo nie ma innego miejsca na zaparkowanie auta, jak tylko chodnik przed
    brama domu. Przez rok byl spokuj, ale od miesiaca Straz Miejska lepi mandaty,
    twierdzac ze potrzebna jest jeszcze dodatkowa karta do parkowania, dodatkowe
    zezwolenie itp. Prosze o opinie w tej sprawie, czy Straz Miejska dziala prawnie,
    czy mam prawo zaparkowac auto na czas np. wyladunku zakupow itd.
    pawel

  • 2. Data: 2007-02-13 13:35:29
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    pawel napisał(a):
> [...]
    > zezwolenie itp. Prosze o opinie w tej sprawie, czy Straz Miejska dziala prawnie,
    > czy mam prawo zaparkowac auto na czas np. wyladunku zakupow itd.

    Możesz sprecyzować, komu i czemu miał ten dopisek służyć? Bo ja to
    odebrałem, raczej jako zezwolenie na zatrzymywanie się na chodniku przez
    samochody dowożące towar do sklepów, a Ty tu o jakichś mieszkańcach i
    zakupach...
    Andrzej

  • 3. Data: 2007-02-13 13:37:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "pawel" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prawnie,
    > czy mam prawo zaparkowac auto na czas np. wyladunku zakupow itd.

    a czy nie jest to w jakies strefie platnego parkowania czy czyms podobnym?
    poza tym na mandacie musi byc podany powod jego wystawienia, a tak poza
    tym to popros ich o podstawe prawna tego dzialania, wtedy sami ci beda
    musieli powiedziec ;), ale nie jakas karta, jakies dodatkowe zezwolenie,
    tylko konkretne informacje, paragrafy itd

  • 4. Data: 2007-02-13 13:38:13
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

> [...]
    > prawnie,
    > czy mam prawo zaparkowac auto na czas np. wyladunku zakupow itd.

    Może to być jeszcze strefa ograniczonego postoju (takie białe tablice przy
    wjeździe do strefy). W Krakowie tak jest "ogrodzone" całe centrum w
    promieniu 1-2 km od Rynku. Mimo to wewnątrz są równiez "zwykłe" (nie na
    białym tle) znaki zakazu postoju. Jeśli nie zauważysz znaku strefy
    wjeżdżając, to wewnątrz niczym specjalnym sie nie wyróżnia.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 5. Data: 2007-02-13 13:57:12
    Od: r...@p...onet.pl

    > a czy nie jest to w jakies strefie platnego parkowania czy czyms podobnym?

    Nie, nic takiego. Nie ma tez zadnych bialych tablic jak w Krakowie (to sa
    Gliwice). Jest po prostu znak z takim dopiskiem jak podalem. Natomiast SM pisze
    do mnie tak: Osoba uzytkujaca w/w pojazd (sam. osobowy) nie zastosowala sie do
    normy prawnej okreslonej znakiem drogowym B-36, czyli popelnila wykroczenie
    okreslone w art.92, par.1, kw.
    pawel

  • 6. Data: 2007-02-13 14:15:34
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Musisz jednak sprecyzowac pytanie. Jesli tam jest tak, jak piszesz, tj. znak
    B-36 z dopiskiem "Nie
    dotyczy chodnika w czasie dostawy towaru", to Ty parkując tam nawet tylko po
    to, żeby wypakowac zakupy z samochodu łamiesz ten zakaz. Zakupy domowe IMHO
    nie są dostawą towaru. Gdyby było "na czas za i wyładunku", to byłbyś
    czysty. A już wogóle nie ma mowy o parkowaniu tam samochodów np. na noc.

    --
    Lukasz

  • 7. Data: 2007-02-13 14:26:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

    > nie są dostawą towaru. Gdyby było "na czas za i wyładunku", to byłbyś
    > czysty. A już wogóle nie ma mowy o parkowaniu tam samochodów np. na noc.

    znaczy sie wywalczyli tabliczke ze zlym dopiskiem ;)

  • 8. Data: 2007-02-13 17:25:52
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    > Musisz jednak sprecyzowac pytanie. Jesli tam jest tak, jak piszesz, tj. znak
    > B-36 z dopiskiem "Nie
    > dotyczy chodnika w czasie dostawy towaru",
    Jest dokladnie tak jak piszesz.

  • 9. Data: 2007-02-13 17:35:36
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    Z tym, ze roznoczesnie ponad rok temu Zarzad Drog Miejskich napisal do
    mieszkancow takie pismo (z kopia do SM):
    "Mozliwosc postoju na chodniku dotyczyc bedzie pojazdow dostarczajacych towar do
    istniejacych tam firm i mieszkan, wylacznie w czasie trwania dostawy". Po
    otrzymaniu tego pisma, umieszczono tabliczke pod znakiem z tekstem: "Nie dotyczy
    chodnika w czasie dostawy towaru" i przez rok nikt mieszkancow sie nie czepial.
    pawel

  • 10. Data: 2007-02-14 05:17:13
    Od: ps <p...@g...pl>

    Lukasz napisał(a):
> [...]
    > nie są dostawą towaru. Gdyby było "na czas za i wyładunku", to byłbyś
    > czysty. A już wogóle nie ma mowy o parkowaniu tam samochodów np. na noc.

    Ale on wyładowuje zakupy, które potem sprzeda na Allegro. No, towar
    znaczy się, dostawa jest, panie, do Allegro :)