  • 1. Data: 2007-02-13 11:37:49
    Temat: forma rozliczenia
    Od: Unsophisticated <u...@n...com>

    Witam,

    Nie wiem czy to odpowiednia grupa, aby wyslac to pytanie, ale sprobuje.
    Jestem zatrudniony na umowe o prace i do moich glownych zajec nalezy
    zarzadzanie systemami operacyjnymi. Ostatnio zaproponowano mi napisanie
    oprogramowania, ale moglem to zrobic tylko i wylacznie poza godzinami
    pracy. Rozumiem, ze w swietle prawa to co zrobie poza godzinami pracy to
    jest to moje dzielo i mam wszelkie prawa autorskie, a nie mojego pracodawcy.
    Teraz nie mam pojecia w jaki sposob moglbym rozliczac sie z pracodawca z
    tytulu sprzedazy tego oprogramowania. Prawa autorskie pozostaja nadal w
    moich rekach i nie chce sie dzialic moja mysla techniczna :) Wiem co
    powiecie, zaloz sobie dzialalnosc gospodarcza i wystawiaj co miesiac
    faktury, odpada. Opcje sprzedazy sa dwie: licencja od sztuki lub za
    rekordy wprowadzone do oprogramowania. Ta kwota spywa do pracodawcy,
    glowne pytanie pozostaje jak ta kwota bezpiecznie moze spywac do mnie ?
    Moze byc raz na kwartal umowa o zlecenie ? Wiem, ze sa jakies problemy
    jesli taka umowe bede podpisywal czesciej niz co 3 miesiace z jednym
    zleceniobiorca?

    Pozdrawiam,

    DL