  • 1. Data: 2003-08-18 07:57:19
    Temat: Czy Policja ma prawo...........
    Od: "ZIBI" <...@i...pl>

    Witam
    Czy Policja ma prawo na ulicy , nakazać podanie swoich danych osobowych do
    kamery ? , oraz czy mogę zostać wylegitymowany prze Policjanta bez podania
    przyczyny , tzn czy mam prawo przed pokazaniem Dowodu Osobistego zarządać
    przyczyny wylegitymownia.

    Z gory thx za odpowiedź , byłbym wdzięczny jesli bylo poparte odpowiednimi
    odnośnikami prawynymi

  • 2. Data: 2003-08-18 17:28:05
    Temat: Re: Czy Policja ma prawo...........
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Czy Policja ma prawo na ulicy , nakazać podanie swoich danych osobowych
    do
    | kamery ? ,

    Do kamery policyjnej tak. Do innej (np. telewizja) nie.

    | oraz czy mogę zostać wylegitymowany prze Policjanta bez podania
    | przyczyny , tzn czy mam prawo przed pokazaniem Dowodu Osobistego zarządać
    | przyczyny wylegitymownia.

    Możesz zażądać przyczyny legitymowania, ale najpewniej usłyszysz, że w celu
    ustalenia Twojej tożsamości.