  • 1. Data: 2003-08-18 08:21:31
    Temat: Re: Jak zaskarżyc???
    Od: "JD" <a...@k...a>

    THX za odzew!
    Byłem u komornika ale oczywiście nic nie mozna zrobić.Z mojej pensji zostaną
    ściągnięte alimenty, oczywiście tylko ich część ale moja żona odgraża się,
    że będzie sie starała o świadczenia z funduszu alimentacyjnego, co
    oczywiście mnie obciąży dalej. Jedynym wyjściem z sytuacji jest pozew o
    zmniejszenie alimentów, nie wiem jaka kwotę zaproponować na podstawie takich
    dochodów (846 zł netto) zdrugiej strony mam jeszcze kredyt do spłacenia i na
    razie dostaję ponaglenia ale w tej sytuacji nie widzę żadnych szans spłat
    tego kredytu, czy on również obciąża moją żonę? Nie mamy intercyzy...
    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Przysługuje Ci rzeczywiście skarga na czynności komornika, ale w
    > opisanej sytuacji (jest tytuł, są zaległości, jest wniosek wierzyciela)
    nie

  • 2. Data: 2003-08-19 10:37:11
    Temat: Jak zaskarżyc???
    Od: "jojo" <j...@j...pl>

    Mam taki problem (to prawdziwe!!)
    Moja żona rok temu podała mnie o alimenty, wtedy miałęm prawie 2 etaty i
    moje dochody netto wyniosły 2000zł, zgodziłem się płacic 700 zł na dwójkę
    dzieci (13 i 8 lat) do 10 każdego miesiąca. Mieszkam nadal z żoną i było
    wszystko ok! Pieniądze dostawała do ręki.Obecnie pracuję na pół etatu i mam
    wynagrodzenie netto 840 zł. W tym miesiącu na początku sierpnia zabrałem
    dzieci nad morze przeznaczając swoją wypłatę natomiast ustalliliśmy, że
    alimenty dostanie później to jest po 18sierpnia. Alimenty miały byc
    przeznaczone z pożyczki którą przyznano mi z zakładowego funduszu socjalnego
    15 lipca, niestety do tej pory nie otrzymałem tej pożyczki ponieważ szef
    zapomniał ja podpisać i poszedł na urlop. Ważnym jest to, że moja żona ma na
    swoim koncie ponad 2000zł. Wczoraj poszła do komornika no i zaczął się cyrk.
    Przyszło pismo o zajeciu wynagrodzenia + koszty postępowania ale mam 7 dni
    na odwołanie sie od tego. Nie wiem po prostu jak to robic, może ktoś ma
    jakieś doświadczenia w takich sprawach? Natomiast nie widzę z żona
    możliwości jakiegokolwiek porozumienia....

  • 4. Data: 2003-08-19 16:00:06
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Dredd <...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bht9of$g0g$...@a...news.tpi.pl...
    > Przysługuje Ci rzeczywiście skarga na czynności komornika,

    jak na czynnosci komornika ? nie rozumiem przeciez to komornik poucza wiec
    robi to zgodnie z prawem na co mialby sie skarzyc?
    Jak mi wiadomo skarge na czynnosci sklada sie do sądu cywilnego i na
    konkretne uchybienia w tym przypadku ich nie widze hm

    Sandra

  • 5. Data: 2003-08-19 20:10:59
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    na
    > konkretne uchybienia w tym przypadku ich nie widze hm

    Skarga na cxzynności komornika to nie kasacja - przysługuje zawsze.
    Jak strona ma wolę skarżyć to może skarżyć nawet najbardziej zgodne
    z prawem czynności komornika. Bezprawność działań tego ostatniego
    nie jest bowiem przesłanką niezbędną do nabycia prawa do złożenia
    skargi.
    Inna sprawa, czy formalnie dopuszczalna i przysługująca stronie
    skarga będzie merytorycznie uzasadniona. Tu jestem raczej
    sceptyczny, choć oczywiście nie znam wszystkich szczegółów sprawy a
    więc nie moge wypowiadać się kategorycznie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-08-19 22:04:48
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Dredd <...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bhu08f$8ao$...@a...news.tpi.pl...
    > Skarga na cxzynności komornika to nie kasacja - przysługuje zawsze.

    ale w tym konkretnym przypadku jest zbyteczna nie o to tu chodzi wiec nie
    widze takiej potrzeby no ale cóż może posłuchać jesli nie ma nic lepszego
    tylko bieganie do sądu to moze posłuchac twojej rady...

    > Jak strona ma wolę skarżyć to może skarżyć nawet najbardziej zgodne
    > z prawem czynności komornika.

    maniactwo no fakt wielu takich po sądzie biega ...

> [...]
    > sceptyczny, choć oczywiście nie znam wszystkich szczegółów sprawy a
    > więc nie moge wypowiadać się kategorycznie.

    wyraźnie napisał ,że dostał pismo od komornika z pouczeniem wiec powienien
    sie troche inaczej ustosunkowac niz wysylac skarge na jego czynnosci no ale
    cóz może posłuchac :)

    pozdrawiam
    Sandra

  • 7. Data: 2003-08-20 08:29:49
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik JD <a...@k...a> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bhvbb5$o4m$...@n...news.tpi.pl...
    > THX za odzew!
    > Byłem u komornika ale oczywiście nic nie mozna zrobić.Z mojej pensji
    zostaną
    > ściągnięte alimenty, oczywiście tylko ich część

    czyli komornik wyjasnił sprawe

    ale moja żona odgraża się,
    > że będzie sie starała o świadczenia z funduszu alimentacyjnego, co
    > oczywiście mnie obciąży dalej.

    poki komornik bedzie sciagal z pensji ta czesc o ktorej wspominasz nie ma
    podstaw do uzyskania alimentow z funduszu

    Jedynym wyjściem z sytuacji jest pozew o
    > zmniejszenie alimentów, nie wiem jaka kwotę zaproponować na podstawie
    takich
    > dochodów (846 zł netto)

    tak gdy sytuacja sie zmienia nalezy wniesc pozew w 3 egz. napisany o zmiane
    zobowiazania z kw...do kw...i tu proponuje sie jaką kwote mozesz przy
    obecnych dochodach płacić wraz z uzasadnieniem i zaswiadczeniami o dochodach
    oraz wszelkimi rachunkami ciebie obciazajacymi / tez wysokosc zadłuzenia
    bankowego itd. / czynsz ,swiatlo i inne jakie posiadasz

    zdrugiej strony mam jeszcze kredyt do spłacenia i na
    > razie dostaję ponaglenia ale w tej sytuacji nie widzę żadnych szans spłat
    > tego kredytu, czy on również obciąża moją żonę?

    a to zalezy na jakies zasadzie był udzielany ...jaka umowe podpisano

    Sandra

  • 8. Data: 2003-08-20 10:30:36
    Od: "JD" <j...@j...pl>

    Witam!
    Sytuacja się powoli wyjaśnia, mogą mi ściągnać tylko 521zł. Nieściągnięte
    należności i tak obciążają mnie. Wraz kosztami komornik żąda 837zł. Jenak
    pani z kancelarii komorniczej powiedziała mi coś innego a może ja źle
    zrozumiałem(??) tzn. że jeżeli wierzytelności nie będą zaspokojone to wtedy
    może się ona zwrócić do funduszu o wyrównanie roszczeń alimentacyjnych do
    kwoty zasądzonej....

  • 9. Data: 2003-08-20 13:29:07
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik JD <j...@j...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bhvilk$9tn$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    wtedy
    > może się ona zwrócić do funduszu o wyrównanie roszczeń alimentacyjnych do

    zadzwon do funduszu mysle ,ze urzedniczka powiedziala cos nie tak ...nowe
    przepisy moga nawet eliminowac ja od otrzymania z funduszu pewnych kwot no
    chyba ,ze komornik nie moze egzekwowac z ciebie w innym przypadku nie jest
    to możliwe ...

    Sandra