  • 11. Data: 2020-05-15 14:58:22
    Temat: Re: Czy Ordo Iuris wezmie SN za maseczki? Prezydent zmienia p.o. prezesa
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 15 May 2020 14:48:54 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Gdyby nie przyszli na te nielegalne obrady, to by był kij w szprychy. A
    > on chyba skuteczniejszy i bardziej widowiskowy. :-)

    Może i widowiskowy, ale nieskuteczny, bo wystarczy, że w posiedzeniu
    weźmie udział 32 sędziów. Wszystkich czynnych sędziów w SN jest 99, w tym
    43 nowych, przeto nowi mogliby zrobić, co tylko Cacescu chce.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 12. Data: 2020-05-15 16:03:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    Dnia Fri, 15 May 2020 13:36:06 +0200, J.F. napisał(a):

    >Kandydatów (pięciu) to właśnie mają wybrać.
    >Zaradkiewicz jest, a właściwie był, nieznanym konstytucji "p.o. I
    >Prezesem
    >Sądu Najwyższego".

    Ale zeby ich wybrac, to najpierw trzeba ich zglosic, potem musza
    wyrazic zgode, potem przez glosowania sie wybiera pieciu najlepszych.

    I poprzednie donosy mowily, ze 20 zgloszono, 10 wyrazilo zgode, a do
    dalszych dzialan nie doszlo.

    No i pytanie czy w tej 20 i 10 Zaradkiewicz byl, czy z gory ustawil
    sie na boku ...

    J.

  • 13. Data: 2020-05-15 18:04:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jakiego tam Bonn, Putin był rezydentem w Berlinie.

    -----

  • 14. Data: 2020-05-15 18:49:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-05-15 o 16:03, J.F. pisze:
> [...]
    > dalszych dzialan nie doszlo.
    >
    > No i pytanie czy w tej 20 i 10 Zaradkiewicz byl, czy z gory ustawil sie

    No był, ale nie zgodził się być kandydatem na kandydata.

    Robert

  • 15. Data: 2020-05-17 09:16:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Skoro nie chodził nogami po fotelu, to manier P0 z Ruskiej Budy nie przyjął.

    -----

  • 16. Data: 2020-05-19 21:29:11
    Od: m...@g...com

    C.D. Sporu w Sądzie Najwyższym

    "Należy uniknąć zmiany regulaminu Sądu Najwyższego - powiedział pełniący obowiązki I
    prezesa Sądu Najwyższego sędzia Aleksander Stępkowski, pytany o trudności z
    wyłonieniem kandydatów na prezesa SN.

    Zgromadzenie Ogólne Sędziów Sądu Najwyższego, któremu przewodniczył sędzia Kamil
    Zaradkiewicz, od 8 maja obradowało w celu wyboru pięciu kandydatów na I prezesa SN.
    Później jednak odroczono obrady. To wówczas sędzia Zaradkiewicz zapowiedział, że
    zwróci się do prezydenta o zmianę regulaminu. Później - w proteście przeciwko
    obstrukcji tzw. starych sędziów - podał się jednak do dymisji. Obecnie obowiązki I
    prezesa, po wskazaniu prezydenta, pełni Aleksander Stępkowski. I dodał, że zmiany
    regulaminu należy uniknąć.

    - Nie powinno być tak, że sytuacja, w której sędziowie nie są w stanie dojść do
    porozumienia, stwarza politykom okazję do tego, żeby głęboko ingerować w
    funkcjonowanie władzy sądowniczej - zaznaczył w Polskim Radiu sędzia Aleksander
    Stępkowski.

    Tzw. starzy sędziowie starają się zablokować wybór nowego I prezesa SN - powiedział
    poseł Prawa i Sprawiedliwości Arkadiusz Mularczyk. Akcentował, że to niebezpieczny
    precedens, w którym pojawia się próba blokowania demokratycznych procedur.

    - W różnych instytucjach są okopani ludzie ze starego sytemu, którzy nie chcą
    dopuścić, żeby w sposób demokratyczny, jawny, transparenty doszło do przeprowadzenia
    procesów demokratycznych i zaprezentowania panu prezydentowi kandydatów na prezesa
    SN, których pan prezydent wskazuje - zaznaczył Arkadiusz Mularczyk.

    Sąd Najwyższy ma do odegrania swoją rolę przy ocenie ważności wyborów parlamentarnych
    i prezydenckich. Stąd właśnie potrzeba uporządkowania sytuacji - podkreślił poseł
    Arkadiusz Mularczyk. Zgromadzenie Ogólne Sędziów SN ma wznowić obrady w najbliższy
    piątek."

  • 17. Data: 2020-05-21 12:43:14
    Od: m...@g...com

    Dociagna tymi oswiadczeniami do wyborow prezydenckich?
    https://niezalezna.pl/330674-700-pytan-do-kandydatow
    -w-sn

  • 18. Data: 2020-05-23 03:24:24
    Od: m...@g...com

    NIE MA PRZEŁOMU W KWESTII WYBORU NOWEGO I PREZESA SĄDU NAJWYŻSZEGO
    22 maja 2020 21:44/w Informacje, Polska

    Choć I prezes Sądu Najwyższego Małgorzata Gersdorf swoją kadencję zakończyła trzy
    tygodnie temu, nadal nie znamy jej następcy. Na piątym już posiedzeniu Zgromadzenia
    Ogólnego Sądu Najwyższego kandydaci na I prezesa złożyli 15-minutowe oświadczenia.
    Czekać na nich jeszcze 700 pytań od sędziów.

    Po raz piąty sędziowie Sądu Najwyższego próbowali wskazać pięciu kandydatów na I
    prezesa SN. Wolę kandydowania wyraziło 10 sędziów. Jeszcze przed rozpoczęciem obrad
    dziennikarze pytali pełniącego obowiązki I prezesa Aleksandra Stępkowskiego, jak
    będą one przebiegać.

    - Sprawnie - zapewnił Aleksander Stępkowski.

    Szybkość nie jest wskazana - zaznaczyła sędzia Izby Cywilnej Marta Romańska z tzw.
    starego rozdania.

    - Będziemy kontynuować nasz punkt widzenia i prosić pana Stępkowskiego, abyśmy
    wrócili do zagadnień - podkreśliła Marta Romańska.

    Sędziowie ze starego grona ponownie zażądali sprawdzenia relacji pomiędzy regulaminem
    SN i ustawą o SN. Kontroli wyboru komisji skrutacyjnej chciał sędzia Krzysztof Rączka
    z Izby Pracy.

    To obstrukcja prac sądu - wskazał sędzia Paweł Czubik z Izby Dyscyplinarnej.

    - Od pewnego czasu prowadzicie tu Państwo działania, które mają charakter klasycznej
    obstrukcji - powiedział, zwracając się do części sędziów sędzia Paweł Czubik.

    Spowalnianie prac wspiera opozycja, m.in. przewodniczący PO Borys Budka.

    - Jestem pełen podziwu dla wszystkich niezależnych sędziów, którzy - wbrew próbie
    zawładnięcia przez polityków SN - opierają się tym próbom - akcentował Borys Budka.

    Jak powiedział dr Jarosław Świeczkowski, sędziowie ze starego rozdania liczą na
    zmianę prezydenta, który wskaże prezesa z ich grona.

    - Chyba nietrudno mieć w tej chwili jakiekolwiek wątpliwości, że ma to na celu
    dotrwanie do wyborów prezydenckich, bo być może jeżeli wygra inny kandydat, to będzie
    to korzystniejsze - wyjaśnił dr Jarosław Świeczkowski z Uniwersytetu Gdańskiego.

    Ostatecznie sędzia Aleksander Stępkowski nie uwzględnił wniosków formalnych m.in. o
    odroczenie obrad do 26 maja. W trakcie przerwy odbył konsultacje z prezesami izb i
    kandydatami.

    - Bardzo szczerze rozmawialiśmy ze sobą wspólnie. To jest zmiana zasadnicza -
    podkreślił Aleksander Stępkowski.

    Szczegółów uzgodnień nie ujawnił. Po południu kandydaci przedstawiali oświadczenia.

    - Sądy i sprawujący nad nimi nadzór jurysdykcyjny SN, są ostatnią ostoją obrony
    obywateli przed dyktatem rządzących - to kandydat Tomasz Artymiuk, sędzia Izby
    Karnej.

    W podobnym tonie mówił sędzia Leszek Bosek z Izby Kontroli Nadzwyczajnej.

    - Miałem sen, że polski SN jest niezależny i zjednoczony - stwierdził Leszek Bosek.

    Kandydaci odpowiadać będą też na pytania sędziów. Ma być ich aż 700.

    - Iustitia zadała szereg pytań do osób kandydujących. Opinia publiczna, obywatele
    mają prawo poznać poglądy I prezesa SN - zaznaczył sędzia Piotr Gonciarek z
    Stowarzyszenia Sędziów Polskich Iustitia.

    Jak zauważył prawnik Piotr Migaj, zmiana prezesa nie gwarantuje zmiany nastawienia SN
    do reformy sądownictwa.

    - Sam w sobie wybór I prezesa byłby jakąś zmianą nastawienia w wymiarze medialnym,
    marketingowym, ale czy rzeczywiście byłaby to zmiana nastawienia całego składu SN, to
    trudno powiedzieć - ocenił Piotr Migaj.

    Posiedzenie Zgromadzenia Sędziów Sądu Najwyższego zostało przerwane ok. godz. 20.00.
    Zostanie wznowione w sobotę o godz. 10.00.

    Nowy I prezes SN swoją kadencję sprawować będzie przez sześć lat.

  • 19. Data: 2020-05-24 12:10:01
    Od: m...@g...com

    Oddano 95 głosów ważnych. Włodzimierz Wróbel uzyskał 50 głosów (większość
    Zgromadzenia), Małgorzata Manowska - 25 głosów, Tomasz Demendecki -14 głosów, Leszek
    Bosek - 4 głosy, Joanna Misztal-Konecka - 2 głosy.

    Ten Wrobelek w SN lepszy niz golabek na dachu? ;)
    Kto jest PISu a kto LewaKOw?