  • 1. Data: 2006-02-01 10:29:31
    Temat: Wynagrodzenie pracownika - nadgodziny a udzial w zysku
    Od: "SelfMadeMan" <2...@g...pl>

    Witam,

    Mam pracownika na 1/2 etatu, ktory ma takze udzial w wypracowanym zysku z
    obslugiwanych przez siebie projektow. Aby jednak wypracowac ten udzial i
    dokonczyc projekty, musi siedziec w pracy "po godzinach". Wychodzi na to, ze
    w pracy spedza ok. 3/5 etatu

    Czy w takim przypadku powinien dodatkowo miec placone nadgodziny?

    Czy sa tu jakies wypracowane zwyczaje badz przepisy?

    SelfMadeMan

  • 2. Data: 2006-02-01 10:49:03
    Od: "Łukasz Kordziukiewicz" <l...@g...pl>

    > Czy w takim przypadku powinien dodatkowo miec placone nadgodziny?

    Tak dlatego, że wykonuję pracę za twoją zgodą, tak więc w sposób dorozumiany
    wydajesz mu polecenie pracy w godzinach nadliczbowych i powinieneś za nie
    zapłacić. Co do tego, że pracownik ma udział w zysku mogę domniemywać, że
    jest to dodatek do wynagrodzenia zasadniczego i jest on całkowicie
    niezależny od płatności za nadgodziny.

    > Czy sa tu jakies wypracowane zwyczaje badz przepisy?

    Tak. Art.151 par.5 KP

    Pozdrawiam

    Łukasz