  • 1. Data: 2014-03-06 17:59:14
    Temat: Cytowanie komentarzy
    Od: Bischoop <m...@j...adres.em>

    Hi

    Chciałem spytać użytkowników grupy czy można cytować komentarze pod
    artykułami ze strony Facebook i innych portali? a jeśli tak to czy trzeba
    zamazywać Imię i Nazwisko.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-03-06 18:27:25
    Temat: Re: Cytowanie komentarzy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bischoop" <m...@j...adres.em> napisał w wiadomości
    > Hi
    >
    > Chciałem spytać użytkowników grupy czy można cytować komentarze pod
    > artykułami ze strony Facebook i innych portali? a jeśli tak to czy trzeba
    > zamazywać Imię i Nazwisko.

    Po pierwsze ro silnie zależy od treści tych komentarzy. Jeśli są one
    przejawem twórczości, to wymagana jest zgoda autora.

  • 3. Data: 2014-03-06 20:04:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2014, Bischoop wrote:

    > Hi
    >
    > Chciałem spytać użytkowników grupy czy można cytować komentarze pod
    > artykułami ze strony Facebook i innych portali?

    Przyjmijmy, że do tej części się nie wtrącam.

    > a jeśli tak to czy trzeba zamazywać Imię i Nazwisko.

    Moment, a skąd je znasz?
    Natychmiast przyznaj się, skąd masz bazę danych osobowych autorów
    tych wpisów ;)

    Skąd wiesz, czy gościu podpisujący się Bronisław Prus to aby nie
    Aleksander Głowacki, i jakim prawem chcesz zmieniać *podpis*,
    w którym autor decyduje, czy chce występować pod prawdziwym
    nazwiskiem, pod pseudonimem czy "bez podpisu"?
    Ten wybór jest w ustawie PA zastrzeżony nieodwołalnie do autora,
    i *jeśli* utwór podlega wykorzystaniu, to oczywiście autorowi
    należy się *ta wersja którą wybrał*!

    Czytasz sobie powoli i dokładnie art.16 stąd:
    http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_%28ust
    awa%29

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2014-03-06 21:14:25
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    > Skąd wiesz, czy gościu podpisujący się Bronisław Prus

    A dlaczego nie Bolesław?

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 5. Data: 2014-03-06 21:23:07
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 06.03.2014 21:14, Grzegorz Tomczyk wrote:

    > A dlaczego nie Bolesław?

    Bo gusław ;D

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 6. Data: 2014-03-06 23:23:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2014, Grzegorz Tomczyk wrote:

    > A dlaczego nie Bolesław?

    No nie wiedziałem, czy mogę zacytować prawdziwe dane ;)
    (oczywiście mój kiks :))
    Ale przyznaję, że tłumaczenie hikikomori: "bo Lesław" mi się podoba :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2014-03-10 13:49:26
    Od: Bischoop <m...@j...adres.em>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Bischoop" <m...@j...adres.em> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze ro silnie zależy od treści tych komentarzy. Jeśli są one
    > przejawem twórczości, to wymagana jest zgoda autora.

    Komentarz/Treść nie jest żadnym tworem twórczości, po prosty ciekawy
    komentarz/ Tekst pod jakimś artykułem na stronie czy portalu
    społecznościowym.