  • 1. Data: 2004-08-26 06:51:12
    Temat: Copyright -> copyleft
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Podpowiedzcie, proszę, od kogo mogę/powinienem otrzymać
    zgodę na powielenie (fragmentu) dzieła z obszaru kopirajtu
    w dziedzinę kopileftu.

    Konkrety:
    - mam książkę autora A. wydaną w 1990 przez polskie wydawnictwo W.
    - na odwrocie karty tytułowej notka:
    (C) Copyright by A., 1989
    - chcę zeskanować (w ostateczności - przerysować)
    ilustrację lub jej część, a może też przepisać kilka
    zdań z nią związanych, i powiesić w Wikipedii,
    objętej licencją wolnej dokumentacji GNU:
    http://en.wikipedia.org/wiki/GNU_FDL
    http://pl.wikipedia.org/wiki/GNU_FDL

    Czy to w ogóle możliwe? Jeśli tak, to czy zgodę
    na to działanie powinienem uzyskać od wydawcy W?

    Maciek

  • 2. Data: 2004-08-26 19:38:59
    Temat: Re: Copyright -> copyleft
    Od: "macgaw" <m...@i...pl>

    Użytkownik Maciek wrote:
    > - chcę zeskanować (w ostateczności - przerysować)
    > ilustrację lub jej część,
    jeśli przerysujesz to jesteś autorem - sprawdzone podczas pisania pracy
    magisterskiej

    >a może też przepisać kilka
    > zdań z nią związanych, i powiesić w Wikipedii,
    zacytuj z podaniem autora lub napisz po swojemu

    pozdrawiam
    macgaw

  • 3. Data: 2004-08-27 00:04:45
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 26. sierpnia 2004 21:38 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane macgaw:

    > jeśli przerysujesz to jesteś autorem - sprawdzone podczas pisania pracy
    > magisterskiej

    Hm.... Czy przerysowany własnoręcznie Kubuś Puchatek Disneya przestaje być
    ICH kubusiem? Chyba nie i chyba ich prawa autorskie nadal są.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2004-08-27 00:42:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <4...@n...vogel.pl>, macgaw wrote:
    > jeśli przerysujesz to jesteś autorem - sprawdzone podczas pisania pracy
    > magisterskiej

    Sprawdzone? Ktoś cię pozwał i tak uznał sąd?

    PS. Przerysuj mi proszę myszkę miki i ją opublikuj jako własne dzieło.

    --
    Marcin