  • 11. Data: 2020-01-09 17:48:40
    Temat: Re: Cofanie licznika....
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-09 o 15:26, z pisze:

    > Troszeczkę mylisz pojęcia. Rowery nie mają liczników, wspomniane
    > odkurzacze, lodówki... Wystarczy rocznik i stan techniczny. Można mieć
    > kilometry na niemieckiej autostradzie i kilometry w nauce jazdy. Co taka
    > informacje komu daje?

    W czasach gdy silnik VW TSI wytrzymuje maksymalnie 300 tysięcy
    kilometrów a projektowana wytrzymałość auta to 7 lat lub 150k km,
    przekręcanie w Polskiej patologiczej już sytuacji komisów samochodowych
    z 250k km do 150k km ma już znaczenie. Bo klient kupując takie auto musi
    po 5 miesiącach kiedy dobija do magicznych 300k km wymieniać silnik na nowy.

    To nie czasy gdy silnik wytrzymywał milion. Teraz nie opłaca się takich
    robić.

    https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy-dlugodystans
    owe/w-volkswagenie-golfie-14-tsi-po-300-tys-km-rozsy
    pal-sie-silnik/lsx56y0

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2020-01-09 18:40:32
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-09 o 13:30, z pisze:

    > Dziękujcie za to zachodniej nowoczesnej UE.
    > Faszystowski zamordyzm leje się do Polski szeroką falą.

    Sprzedam ci VW Golfa, rocznik 1990, przebieg 60 000. Cena 20.000. Auto
    prawie nieużywane przez te lata. Teściowa tylko do kościoła i na zakupy
    do Dino jeździła. Kupisz? Licznik wcale, a wcale nie był cofany. Żebym
    tak na miejscu trupem padł jak był cofany...

    --
    Sonn

  • 13. Data: 2020-01-09 19:18:08
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 09.01.2020 o 13:35, Jcek Maciejew pisze:

    > I pogadało se 3 durni :) A ja czwarty że zaszczycam to towarzystwo
    > uwagą.

    taaa:)

  • 14. Data: 2020-01-09 19:20:17
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 09.01.2020 o 18:40, Sonn pisze:

> [...]
    > do Dino jeździła. Kupisz? Licznik wcale, a wcale nie był cofany. Żebym
    > tak na miejscu trupem padł jak był cofany...

    niemiecki syn handluje:)))))))))

  • 15. Data: 2020-01-09 20:26:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-09 o 16:11, Olin pisze:
    > Nabywcy używanego samochodu daje pojęcie czy był mniej, czy bardziej
    > intensywnie używany.

    Przeczytaj dokładnie na co odpowiadasz

    A jeśli już to dlaczego akurat to dotyczy tylko pojazdów?

    Twój komputer powinien mieć licznik (homologowany oczywiście i
    certyfikaowany dyrektywami) Miałbyś wiedzę ...

    Ale czy na pewno? Wiedziałbyś czy był dobrze serwisowany/czyszczony/ czy
    wymieniano na czas płyny i filtry. Czy procesor był przegrzewany...

    Życie jest bardziej skomplikowane niż myśli sobie wyznawca licznika. ;-)

  • 16. Data: 2020-01-09 20:32:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-09 o 17:12, r...@o...pl pisze:
    > Tak? To dlaczego w menu serwisowym TV są informacje na temat czasu pracy,

    No i? Wolny człowiek może skorzystać z takiej informacji.
    Wie że ona całej prawdy nie mówi. Może być wskazówką

    MOŻE a nie MUSI płacić za biurokrację licznikową.

    > Zresztą UE może nakazać montowanie w butach systemów bezpieczeństwa dla
    > pieszych, ostrzegających pieszych i ostrzegających kierowców, oczywiście ze
    > śledzeniem ścieżki chodzenia przez GPS, Gallileo czy inny Glonass - "UE chroni,
    > UE radzi, UE nigdy cię nie zdradzi"...

    Się zgadzam. UE może to zrobić pomimo rozumu logiki i większości
    demokratycznej. UE może zrobić najbardziej debilną głupotę.

    Dlaczego może?

    Bo jej na to pozwalamy ;-)

  • 17. Data: 2020-01-09 20:35:09
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-09 o 17:48, Irokez pisze:

    > To nie czasy gdy silnik wytrzymywał milion. Teraz nie opłaca się takich
    > robić.

    Ale nadal nie jest to wyrocznia bo jeżdżą te samochody z większymi
    przebiegami.
    To tylko wskazówka za którą kierowcy są zmuszani płacić

    ALE...

    Jeśli już musimy z tym żyć to dobrze by było egzekwować tą biurokrację i
    ścigać oszustów licznikowych.

    Socjalizm tak ma. Nie poradzisz ;-)

  • 18. Data: 2020-01-09 20:36:21
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-09 o 17:32, Konopny pisze:
    Cofnij se licznik od prądu.

    Bardzo dobre porównanie ;-)

  • 19. Data: 2020-01-09 20:59:20
    Od: Konopny <o...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 20:36:23 UTC+1 użytkownik z napisał:
    > W dniu 2020-01-09 o 17:32, Konopny pisze:
    > Cofnij se licznik od prądu.
    > >

    > Bardzo dobre porównanie ;-)

    Ale ale, za gmyranie, ba podejrzenie gmyrania przy liczniku energii jest dużo wyższa
    kara i ciąganie po sądach niż za cofkę licznika w samochodzie.
    Tyle że w pierwszym przypadku robi się w chu przedsiębiorstwo, a w drugim
    przypadku szarego luda. U nas sa nawet jakie paski wykrywające
    neodyma przy licznikach wody. Woda tańsza niż auto.

  • 20. Data: 2020-01-09 20:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

> [...]
    > mieć kilometry na niemieckiej autostradzie i kilometry w nauce
    > jazdy. Co taka informacje komu daje?
    > Biurokracja się CIESZY że ma zajęcie. I tyle.

    Gdyby było tak jak mowisz to oszusci nie cofaliby liczników...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"