  • 1. Data: 2004-12-12 22:51:57
    Temat: Niesluszny mandat z pkp
    Od: "Rob" <n...@e...pl>

    Witam
    Na wstepie chce sprostowac - nie mandat a wezwanie do zaplaty, tak bylo
    krocej :)
    Moja mama jechala w sobote pociagiem, przysluguje jej bilet ulgowy bo ma 1.
    grupe inwalidzka. Problemem jest to, ze przy sobie miala tylko kserokopie
    zaswiadczenia z ZUSu oraz oryginal ostatniego odcinka renty. Mojej mamie
    wydawalo sie, ze taki zestaw dokumentow wystarczy, mimo to konduktor wypisal
    wezwanie do zaplaty - roznica miedzy biletem ulgowym a normalnym (5 zl) +
    oplata dodatkowa (115 zl).
    Po powrocie mamy chcielismy sie upewnic, cze taki zestaw dokumentow (ksero
    zaswiadczenia + odcinek renty) wystarczy do tego, aby jechac na bilecie
    ulgowym. I okazalo sie, ze wystarczy! KOnduktor wprowadzil mame w blad!
    NIe chce tu jakos oskarzac konduktora, wytaczac mu sprawy o probe wyludzenia
    jak niektorzy na tej grupie, po prostu chcemy to wyjasnic. Problem jest
    taki, ze aby wyjasnic te sytuacje trzebaby bylo wyslac do Gniezna ksero tego
    zaswiadczenia potwierdzone przez notariusza i oplacic jakas oplate
    manipulacyjna 12 zl.
    OK, takie oplaty bylyby jak najbardziej do przyjecia, gdyby konduktor mial
    racje i faktycznie takie dokumenty jakie miala moja mama nie uprawnialyby do
    znizki, ale w sytuacji takie jaka opisalem nie mam zamiaru wydac ani
    zlotowki, tak dla zasady.
    W zwiazku z tym pytania:
    Czy wystarczy jak do nich zadzwonie i powiem, jak wyglada sytuacja i
    wszystko bedzie zalatwione?
    Czy jesli mimo wszystko beda sie domagali przyslac im odwolanie na pismie
    wraz z potwierdzona kopia zaswiadczenia przez notariusza oraz dowodem wplaty
    manipulacyjnej a ja tego nie zrobie, to oni po pewnym czasie skieruja
    sprawe do sadu cywilnego ( i bedzie normalna rozprawa, na ktorej wydaje mi
    sie, ze spokojnie sie wybronimy), czy tak jak w przypadku mandatow
    policyjnych - nie bedzie sprawy w sadzie, tylko naleznosc sciagna wraz z
    jakimis odsetkami/dodatkowymi kosztami z reanty mamy bez uprzedzenia?
    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
    Robert Matuszewski

  • 2. Data: 2004-12-12 23:01:49
    Temat: Re: Niesluszny mandat z pkp
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rob" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Czy wystarczy jak do nich zadzwonie i powiem, jak wyglada sytuacja i
    > wszystko bedzie zalatwione?

    Wątpię. Najpewniej później nie uda się nawet ustalić osoby, z którą
    rozmawiałeś.

> [...]
    > policyjnych - nie bedzie sprawy w sadzie, tylko naleznosc sciagna wraz z
    > jakimis odsetkami/dodatkowymi kosztami z reanty mamy bez uprzedzenia?

    Może być kłopot dowodowy z tym, jak dowieść jakie dokumenty miała Twoja
    mama. Bo teraz konduktor powie, że nie miała żadnych. Chyba, ze wpisał to w
    to wezwanie do zapłaty.

  • 3. Data: 2004-12-12 23:04:22
    Od: Stasio Podróżnik <b...@o...pl>

    Użytkownik Rob napisał:

    > NIe chce tu jakos oskarzac konduktora, wytaczac mu sprawy o probe wyludzenia
    > jak niektorzy na tej grupie, po prostu chcemy to wyjasnic. Problem jest

    Nie ma co wyjaśniać , kanar liczył, że za odpieprzenie się dostanie
    grosz ... a jeśli nie zna przepisów wew kolei i obowiązujących w
    polsce , to może pora poszukać innej roboty ? Kowal prawa znać nie
    musi przewozowego np ...

    Piszesz SKARGĘ :

    Biuro Przejazdów Bezbiletowych w Gnieźnie
    ul.Lecha 10
    62-210 Gniezno

    tel 0-61 424 37 54

    Skargę , a nie odwołanie ... za jakies odwolanie i rozpatrywanie
    zlodzieje beda jeszcze chcieli pobrac oplate manipulacyjna ...

    > taki, ze aby wyjasnic te sytuacje trzebaby bylo wyslac do Gniezna ksero tego
    > zaswiadczenia potwierdzone przez notariusza i oplacic jakas oplate
    > manipulacyjna 12 zl.

    Tak jak wyzej . Dodaj w skardze , ze z przyjemnoscia czekasz na ew
    nakaz zaplaty, do ktorego wniesiesz zarzuty ... sprawa zostanie
    rozpatrzona w normalnym trybie procesowym.

    > W zwiazku z tym pytania:
    > Czy wystarczy jak do nich zadzwonie i powiem, jak wyglada sytuacja i
    > wszystko bedzie zalatwione?

    NIE >.. czytaj nastepnym razem ze zrozumieniem ,, jak krowie na rowie
    tlumaczone bylo w archiwum.

> [...]
    > manipulacyjnej a ja tego nie zrobie, to oni po pewnym czasie skieruja
    > sprawe do sadu cywilnego ( i bedzie normalna rozprawa, na ktorej wydaje mi

    Pod warunkiem ,ze wniesiesz zarzuty do nakazu jaki ci sad doreczy

    > czy tak jak w przypadku mandatow
    > policyjnych - nie bedzie sprawy w sadzie, tylko naleznosc sciagna wraz z
    > jakimis odsetkami/dodatkowymi kosztami z reanty mamy bez uprzedzenia?

    Nie draznij ludzi, raz ze bledne tematy umyslnie piszesz a teraz wbrew
    wstepowi głupa z siebie robisz ...

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 4. Data: 2004-12-13 06:45:05
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Nie draznij ludzi, raz ze bledne tematy umyslnie piszesz a teraz wbrew
    > wstepowi głupa z siebie robisz ...

    Stasiu .. okres masz ?