  • 11. Data: 2015-05-21 22:48:40
    Temat: Re: Co załatwić przed sprzedażą "M"?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Big Jack wrote:
    > W wiadomości
    il.me

> [...]
    > jakieś będą potrzebne. Postanowienie o nabyciu spadku jest, do US
    > składane były formularze SD-Z2, to chyba nie powinni robić problemów z
    > wydaniem papierów. Podatków nie płaciliśmy (małżonek i zstępni)

    > O mojej wizji podziału już odpisałem Gotfrydowi. I gdyby tak było, to
    > wolni jesteśmy od podatku?

    > Idea jest taka, żeby było jak najprościej. Stawienie się wszystkich u
    > notariusza, gdyby działu nie było i nie zrobilibyśmy mamy (albo któregoś
    > z nas - braci) jedyną właścicielką, nie powinno być problemem.

    > Ja - konsumpcja, brat - nie wiem, mama - dom opieki

    to ja bym po prostu poszedl do notariusza w trojke.
    Tylko jeszcze raz powtorze.
    Poniewaz nie minelo (formalnie) 5 lat od konca roku w ktorym
    skaldaliscie sd-z2 to zabulicie 19% podatku od sprzedazy.
    Nie opłaca się.

  • 12. Data: 2015-05-21 22:52:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    1...@n...neostrada.pl

    > Chcemy to też załatwić tak, żeby w majestacia prawa, jak najmniej oddać
    > fiskusowi ;)

    wynająć ?
    o ile to miasto studenckie to powinno przyniesc calkiem sporą kasę.

  • 13. Data: 2015-05-25 17:29:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 May 2015, Big Jack wrote:

    > W wiadomości
    il.me

    > Wprawdzie w którymś momencie napisałem, że gotówkę przenaczyłbym na
    > konsumpcję. Ale w międzyczasie oświeciło mnie, że mam spółdzielcze
    > własnościowe prawo do lokalu, członkiem spółdzieli nie jestem.
    > Czy
    > zaspokojeniem celów mieszkaniowych byłaby opłata za przeniesie własnoći
    > lokalu, w którym mieszkam?

    1. Nie wiem.
    2. Polosowałem guglem, i wychodzi, ze w przeszłości skarbówki
    interpretowały w stronę "i tak miał prawo do mieszkania, mieszkać
    dożywotnio mógł, więc od zapłacenia za konwersje prawa nic mu
    'na cele mieszkaniowe' nie przybyło, choć mieszkanie jest "bardziej
    własne", na przykładzie dzierżawy wieczystej:
    http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/16-przepisy-ogolne/17-zwolnienia-przedmiotowe/187
    283-sprzedaz-spadek-lokal-mieszkalny-przeksztalcenie
    -prawa-wieczystego-uzytkowania-w-prawo-wlasnosci-prz
    eksztalcanie-kredyt-mieszkaniowy-zakup-wydatek-cele-
    mieszkaniowe-sprzedaz-lokalu.html
    3. ale przy okazji innei sprawy, zupełnie na boku co do meritum sporu,
    widać że "dziś" nie jest podważany (również przez skarbówkę) fakt,
    że "podwyższenie prawa" jednak cele ustawowe spełnia:
    http://www.podatki.biz/artykuly/ulga-mieszkaniowa-wy
    datki-na-wykup-mieszkania-spoldzielczego-na-wlasnosc
    _28_25954.htm
    (tu przedmiotem sporu były tylko odsetki od kredytu)

    Jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie" :D

    pzdr, Gotfryd