    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 25 May 2015 17:29:51 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Co załatwić przed sprzedażą "M"?

    On Thu, 21 May 2015, Big Jack wrote:

    > W wiadomości
    il.me

    > Wprawdzie w którymś momencie napisałem, że gotówkę przenaczyłbym na
    > konsumpcję. Ale w międzyczasie oświeciło mnie, że mam spółdzielcze
    > własnościowe prawo do lokalu, członkiem spółdzieli nie jestem.
    > Czy
    > zaspokojeniem celów mieszkaniowych byłaby opłata za przeniesie własnoći
    > lokalu, w którym mieszkam?

    1. Nie wiem.
    2. Polosowałem guglem, i wychodzi, ze w przeszłości skarbówki
    interpretowały w stronę "i tak miał prawo do mieszkania, mieszkać
    dożywotnio mógł, więc od zapłacenia za konwersje prawa nic mu
    'na cele mieszkaniowe' nie przybyło, choć mieszkanie jest "bardziej
    własne", na przykładzie dzierżawy wieczystej:
    http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/16-przepisy-ogolne/17-zwolnienia-przedmiotowe/187
    283-sprzedaz-spadek-lokal-mieszkalny-przeksztalcenie
    -prawa-wieczystego-uzytkowania-w-prawo-wlasnosci-prz
    eksztalcanie-kredyt-mieszkaniowy-zakup-wydatek-cele-
    mieszkaniowe-sprzedaz-lokalu.html
    3. ale przy okazji innei sprawy, zupełnie na boku co do meritum sporu,
    widać że "dziś" nie jest podważany (również przez skarbówkę) fakt,
    że "podwyższenie prawa" jednak cele ustawowe spełnia:
    http://www.podatki.biz/artykuly/ulga-mieszkaniowa-wy
    datki-na-wykup-mieszkania-spoldzielczego-na-wlasnosc
    _28_25954.htm
    (tu przedmiotem sporu były tylko odsetki od kredytu)

    Jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie" :D

    pzdr, Gotfryd