  • 11. Data: 2007-07-11 22:38:24
    Temat: Re: Co wazniejsze: regulamin, czy zapisy w umowie?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f73lb3$ic$1@inews.gazeta.pl PiotRek
    <b...@g...pl.invalid> pisze:

    > Czy Ty jesteś jakiś ograniczony?
    Tak, jestem ograniczony, ale na szczęście nie tak dramatycznie jak ty.

    > Moja uwaga dotyczyła tego,
    > że nie chodzi o umowę o pracę, i w tej kwestii bredzisz.
    Być może.
    Twoja uwaga była jednak spóźniona, Olgierd mi na to zwrócił (słusznie) uwagę
    wcześniej.

    > Na temat wypowiadania umowy się nic nie pisałem.
    Nie wystarczy móc mówić, trzeba jeszcze umieć.
    Inaczej możesz nie być zrozumiany, co zresztą jest twoim zmartwieniem.

    > A "chłopino" to sobie mów do swoich kolegów z PGR-u.
    Jak widzisz mówię tak do ciebie.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2007-07-11 22:58:06
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message
    >W wiadomości news:f73h40$bpl$1@inews.gazeta.pl witek

    > To kompletne brednie. Jak sie umowa na 12 miesięcy skończyła, to się
    > skończyła i stosunek pracy z mocy prawa został rozwiązany. Nie można
    > wypowiedzieć nieistniejącego stosunku pracy.
    > Natomiast umowa na czas określony dłuższy niż 6 m-cy może zawierać
    > klauzulę zgodną z art. 33 KP.

    Skąd ty wziąłeś tę umowę o pracę.
    Ja np, założyłem, że jest to umowa, na świadczenie usług telefonicznych,
    która w po okresie promocyjnym przechodzi na czas nieokreślony.

  • 13. Data: 2007-07-11 23:04:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f73n9i$6n0$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Skąd ty wziąłeś tę umowę o pracę.
    Posrało mi się w czaszce. Odpowiadałem jednocześnie na
    pl.soc.praca.dyskusje, może dlatego.

    > Ja np, założyłem, że jest to umowa, na świadczenie usług telefonicznych,
    > która w po okresie promocyjnym przechodzi na czas nieokreślony.
    A tu już nie masz racji. Nie można wypowiedzieć umowy, która się rozwiązała
    z upływem okresu na jaki została zawarta.
    Warunki zawarcia nowej (niektórzy używaja określenia przedłużenie) to co
    innego.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2007-07-11 23:10:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.07.2007 Rafal M <r...@g...com> napisał/a:
    > Co jest wazniejsze: zapisy w umowie, czy w regulaminie, ktory jest
    > _integralna czescia_ tej umowy?
    > Dodam ze czesc zapisow jest ze soba sprzeczna.
    > Np: w umowie jest informacja ze zostala zawarta na czas okreslony 12
    > miesiecy, natomiast w regulaminie pisze:
    > "1.Każda ze stron może rozwiązać umowę z zachowaniem 3-miesięcznego
    > okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego."

    Te p. nie są sprzeczne. Umowa została zawarta na 12 miesięcy (czyli potem
    wygasa) ale w każdej chwili w obrębie tego okresu, możesz też ją
    wypowiedzieć w taki sposób, że od momentu jej wypowiedzenia będzie
    obowiązywała już nie dłużej niż 3 (w praktyce 4) miesiące.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2007-07-11 23:18:16
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > rozwiązała z upływem okresu na jaki została zawarta.
    > Warunki zawarcia nowej (niektórzy używaja określenia przedłużenie) to co

    --------------
    Umowa.
    Par1. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony
    Par. 2 Abonennt nie może wypowiedzieć umowy przez okres 12 miesięcy od dnia
    zawarcia umowy.
    ----------------
    Regulamin.
    Par. xyz. Umowę można wypowiedzieć na koniec miesiąca z 3 miesięczny
    okresem wypowiedzenia.
    -------------------

    teraz czaisz sytuację?
    każdy z ulicy ci powie, że ma umowę na 12 miesięcy, a pytanie dodatkowe było
    czy regulamin nie jest sprzeczny z umową.

    Nie jest. Bo regulamin nie mówi o sytuacji kiedy nie masz możliwości
    wypowiedzieć umowy bo zabrania tego sama umowa.
    Opisuje tylko sytuację jak wypowiedzieć umowę kiedy taka możliwość w ogóle
    istnieje

  • 16. Data: 2007-07-11 23:20:01
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> wrote in message

> [...]
    > wypowiedzieć w taki sposób, że od momentu jej wypowiedzenia będzie
    > obowiązywała już nie dłużej niż 3 (w praktyce 4) miesiące.

    Też dobra interpretacja.
    Wszystko zalezy od tego co tak naprawdę w tej umowie było.

  • 17. Data: 2007-07-11 23:25:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafal M pisze:

    > Co jest wazniejsze: zapisy w umowie, czy w regulaminie, ktory jest
    > _integralna czescia_ tej umowy?

    W takiej sytuacji regulamin NIGDY nie może być sprzeczny z umową, bo on
    sam jest częścią umowy. Mogą co najwyżej być trudności z interpretacją
    umowy :)

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 18. Data: 2007-07-12 01:59:48
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > W wiadomości news:f73lb3$ic$1@inews.gazeta.pl PiotRek
    > Tak, jestem ograniczony,

    No to plonk, głupi, mały i ograniczony człowieczku
    o małym rozumku.

    --

    Piotr

  • 19. Data: 2007-07-12 17:42:29
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Thu, 12 Jul
    2007 01:25:25 +0200, Johnson zeznał(a):

    > W takiej sytuacji regulamin NIGDY nie może być sprzeczny z umową, bo on
    > sam jest częścią umowy. Mogą co najwyżej być trudności z interpretacją
    > umowy :)

    Jeszcze może być 385 par. 1 k.c.

    Już się zresztą chciałem czepić, że sam ustawodawca pisze o sprzeczności
    umowy, ale tenże napisał o sprzeczności treści umowy. ;)
    Jeśli zatem przyjmiemy, że umowa = szereg norm prawnych, to Johnson ma jak
    zwykle rację ;)

    pozdr.

  • 20. Data: 2007-07-12 17:55:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f741vq$60i$1@inews.gazeta.pl PiotRek
    <b...@g...pl.invalid> pisze:

    > No to plonk, głupi, mały i ograniczony człowieczku
    > o małym rozumku.
    No i co, gówniarzu? Zastanowiłeś się kogo obchodzi konfiguracja czytnika
    jakiegoś byle głupka?

    --
    Jotte