  • 11. Data: 2004-01-19 14:27:54
    Temat: Re: Co o tym sadzicie ? - prosba o opinie
    Od: "Łukasz Dyszy" <l...@N...pl>

    From: "Adam Płaszczyca" <t...@o...org.pl>
    [...]
    > Nie tyle obowiązek wypłacenia, co obowiązek naprawienia szkody. W tym
    > wypadku, pokrycie kosztu doprowadzenia mojego samochodu do stanu nie
    > gorszego niz przed wypadkiem.
    dzieki ... brzmi to o wiele lepiej :)

    > Dopisać: 'takowe jest beprawne, co zostało potwierdzone orzeczeniem
    > Sądu Najwyższego'.
    Wlasnie googlam za tym orzeczeniem od dluzszego czasu i nie moge go znalezc
    :( ... moze masz gdzies linka ktory wskazuje na to orzeczenie ?

    > Podeprzyj sie czymś - opinią ASO, czy mechanika.
    moze wystarczy napisac ze przyslany przez nich rzeczoznawca sam to
    stwierdzil ze nalezy te elementy wymienic tylko dopisal ze nalezy odliczyc
    amortyzacje.

    [...]
    > Podeprzyj sie czymś.
    A nie wystarczy stwierdzenie ze jezeli cos jest naprawiane to wartosc tego
    elementu automatycznie jest nizsza (stan jest gorszy)?
    Bo nie bardzo mam sie czym podeprzec ? Moze poczekac i zobaczyc jak sie do
    tego ustosunkuja ? .. ewentualnie w odwolaniu napisac ze jezeli oni
    doliczaja amortyzacje do czesci ktore sa naprawiane to logiczne jest ze
    skoro proponuja naprawe czesci to wg. ich procedur ta czesc ma nizsza
    wartosc a co za tym idzie jest to stan gorszy niz ten przed wypadkiem.

    [..]

    > Uzasadnij to jakoś.
    Zlamali przepisy, wiec nalezy sie im kara, moge ich postraszyc skierowaniem
    wniosku o ukaranie do jakiegos urzedu ? (istnieje jakis urzad nadzoru
    ubezpieczen)
    No bo jezeli zlamali przepisy prawa to cos musi im za to grozic ? Nie jest
    chyba konieczny pozew na drodze powodztwa cywilnego ?
    Bo co mam napisac ze ponioslem jakies straty moralne ? ... ja straty moralne
    ponosze bez ich przekraczania terminu ... szlag mnie trafia jak slysze nazwe
    Hestia.

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 12. Data: 2004-01-19 15:57:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Mon, 19 Jan 2004 15:27:54 +0100, "Łukasz Dyszy"
    <l...@N...pl> wrote:

    >Wlasnie googlam za tym orzeczeniem od dluzszego czasu i nie moge go znalezc
    >:( ... moze masz gdzies linka ktory wskazuje na to orzeczenie ?

    Oj, niestety...

    >moze wystarczy napisac ze przyslany przez nich rzeczoznawca sam to
    >stwierdzil ze nalezy te elementy wymienic tylko dopisal ze nalezy odliczyc
    >amortyzacje.

    Oczywiście, wystarczy. Napisz, że rzeczoznawca zakwalifikował w/w
    elementy do wymiany.

    >A nie wystarczy stwierdzenie ze jezeli cos jest naprawiane to wartosc tego
    >elementu automatycznie jest nizsza (stan jest gorszy)?
    Nie. Bo nie jest.

> [...]
    >skoro proponuja naprawe czesci to wg. ich procedur ta czesc ma nizsza
    >wartosc a co za tym idzie jest to stan gorszy niz ten przed wypadkiem.

    Możesz napisać, że w towjej opinii naprawa tych elementów nie
    przywróci im pełnej sprawności sprzed wypadku.

    >Zlamali przepisy, wiec nalezy sie im kara, moge ich postraszyc skierowaniem
    >wniosku o ukaranie do jakiegos urzedu ? (istnieje jakis urzad nadzoru
    >ubezpieczen)

    Nie ty jestes od karania. Tobie należy się pokrycie strat.

    >No bo jezeli zlamali przepisy prawa to cos musi im za to grozic ? Nie jest
    >chyba konieczny pozew na drodze powodztwa cywilnego ?
    A poniosłeś straty z tego powodu? Jeśli tak, to je podlicz i zażądaj
    ich wyrównania.

    --