  • 11. Data: 2007-10-08 21:07:37
    Temat: Re: Co moze patrol policji?
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Sanctum Officium pisze:
    > Chciałbyś, żeby policja nic nie mogła? Chiałbyś, żeby gnój mógł opędzlować
    > furę, przy stojącym obok patrolu, bo ten nie może w takiej sytuacji
    > interweniować? Pomyśl, zanim spytasz. Mnożą się na grupie tego typu
    > nieprzemyślane pytania.

    Bardzo trafna uwaga, popieram. Tylko napisz, bo nie złapałem, co ma
    gaśnica lub OC do ochrony własności?

    --
    pzdr,
    Rzecznik Prokurwatury Krajowej http://prokurwatura.pl/

  • 12. Data: 2007-10-08 21:22:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:071008.224704.psp.117@int.dyndns.org.invalid 'Tom N'
    <n...@i...dyndns.org.invalid> pisze:

    > Jest, ale nie pokażę, bo nie jestem kierującym...

    Za to jesteś mądrym inaczej.
    Prosić się o niepotrzebne kłopoty...
    Poza tym w czasie postoju pojazdu nikt nie jest kierującym.
    Z podstawowymi pojęciami PoRD się zapoznać proszę.

    > Czyli dlaczego drogo?
    > Dla przypomnienia, bo wyciąłeś, "Siedzę w aucie na parkingu"
    Wyciąłem treść bez znaczenia.
    Obowiązek zawarcia ubezpieczenia OC spoczywa na właścicielu pojazdu.
    I nie ma znaczenia, czy on jest w ruchu czy nie. Ważne, czy jest
    zarejestrowany.
    http://42.pl/u/uYi
    http://42.pl/u/uYk

    Policjant może zrobić po prostu tak: proszę okazać ważną polisę OC. Nie ma.
    No to usuwamy pojazd (to jest ta wersja tańsza, uwzględniająca że OC jest,
    tylko kopniętemu niedoukowi zachciało się cwaniakować i polisy nie okazać).

    Poczytaj ustawy i linki, które podałem, bo będziesz pisał idiotyzmy jak ten
    Tristan, czy jak on tam się sygnuje...

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2007-10-08 21:51:56
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jotte pisze:

> [...]
    >
    > Poczytaj ustawy i linki, które podałem, bo będziesz pisał idiotyzmy jak
    > ten Tristan, czy jak on tam się sygnuje...

    No własnie, poczytajmy... Art. 129 ust. 2 pkt. 8.c PoRD - kto jest
    *kierującym* w przypadku zaparkowanego pojazdu? Ten, kto dojechał na to
    miejsce i zaparkował? Ten, kto przebywa w pojeździe? Może Kubuś Puchatek?

    M.

    PS. Żeby uszczegółowić - *prawidłowo* zaparkowanego pojazdu.

  • 14. Data: 2007-10-08 22:11:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fee8pr$u4i$1@news.onet.pl Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> pisze:

    > No własnie, poczytajmy...
    No to czytaj. Byle nie wyrywkowo i ze zrozumieniem.

> [...]
    > kto przebywa w pojeździe? Może Kubuś Puchatek?
    > PS. Żeby uszczegółowić - *prawidłowo* zaparkowanego pojazdu.
    Pojęcie kierującego nie ma związku z opisywana sytuacją.
    Samochodem nikt nie kieruje, auto stoi. Czy to jest trudne do zrozumienia?
    A poza tym to przeczytaj dokładnie i w _całości_ artykuł na który się
    powołałeś.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2007-10-08 23:50:29
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Sanctum Officium pisze:

> [...]
    > furę, przy stojącym obok patrolu, bo ten nie może w takiej sytuacji
    > interweniować? Pomyśl, zanim spytasz. Mnożą się na grupie tego typu

    Czytam twoje posty i muszę się spytać? Z tobą wszystko jest w porządku?
    Normalny jesteś?

    > MK

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 16. Data: 2007-10-09 05:36:35
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jotte w <news:fee732$lbq$1@news.dialog.net.pl>:

    > W wiadomości news:071008.224704.psp.117@int.dyndns.org.invalid 'Tom N'

    > Za to jesteś mądrym inaczej.

    Może by tak bez osobistych wycieczek?

    > Policjant może zrobić po prostu tak: proszę okazać ważną polisę OC. Nie ma.
    > No to usuwamy pojazd (to jest ta wersja tańsza, uwzględniająca że OC jest,

    Art. 130a. 1. Pojazd jest usuwany z drogi na koszt właściciela w przypadku:
    [...]
    2) nieokazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu
    lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia;

    > tylko kopniętemu niedoukowi zachciało się cwaniakować i polisy nie okazać).

    Nie mam jak okazać z prostego powodu -- polisę ma przy sobie posiadacz
    pojazdu, z którym przyjechałem.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 17. Data: 2007-10-09 09:06:31
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <"grupa(usun)"@(wywal)grupy.3mam.net>

    W odpowiedzi na post z 8 Oct 2007 20:06:31 GMT, od 'Tom N' :

    > Krzysztof 'kw1618' z Warszawy w

    > 17) uczestnik ruchu - pieszego, kierującego, a także inne osoby przebywające
    > w pojeździe lub na pojeździe znajdującym się na drodze;
    > Taki sobie cytat z PoRD

    warto także zacytować definicję drogi

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 18. Data: 2007-10-09 09:20:35
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia;

    > Nie mam jak okazać z prostego powodu -- polisę ma przy sobie posiadacz

    czyli idac na parking po zakupy tylko z kluczykiem a w zasadzie pilotem do
    auta mam brac ze soba dokumenty na auto i oc?nie wydaje mi sie.

    Adas

  • 19. Data: 2007-10-09 09:26:59
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    > W odpowiedzi na post z 8 Oct 2007 20:06:31 GMT, od 'Tom N' :

    > warto także zacytować definicję drogi

    Proszę:

    1) droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika,
    drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów
    szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub
    postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt;
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 20. Data: 2007-10-09 09:42:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:071009.073604.psp.118@int.dyndns.org.invalid 'Tom N'
    <n...@i...dyndns.org.invalid> pisze:

    > Nie mam jak okazać z prostego powodu -- polisę ma przy sobie posiadacz
    > pojazdu, z którym przyjechałem.
    Sprawa jest IMO prosta. Siedzisz w samochodzie. Policjant żąda DR (jest to
    normalna procedura).
    1. Nie dajesz, a on ma prawo podejrzewać, że się włamałeś. Przystępuje do
    czynności wyjaśniających - żąda od ciebie dokumentu stwierdzającego
    tożsamość, sprawdza do kogo należy auto. W zależności od efektów podejmie
    decyzję co z tobą zrobić.
    2. Dajesz DR nie dajesz polisy OC. Policjant stwierdza, że na drodze
    publicznej znajduje się zarejestrowany samochód nie posiadający opłaconego
    obowiązkowego ubezpieczenia. Nie może dopuścić, abyś ty lub ktokolwiek inny
    nim odjechał, nie może on także stać na drodze.
    Lawetka...
    Oczywiście możesz się różnie tłumaczyć, np. że polisę ma właściciel który
    wyskoczył na siku albo coś poważniejszego i może misiek poczeka parę chwil,
    ale jak jej w końcu nie zobaczy to będzie ta tańsza wersja z linków, które
    podałem.
    Jeśli do tego okaże się później, że tej polisy tak naprawdę nie ma, to
    będzie wariant dużo droższy (tabela w jednym z uprzednio podanych linków).

    --
    Jotte