  • 1. Data: 2003-12-05 14:59:54
    Temat: Co może Lud ?
    Od: Roman Rumian <u...@a...edu.pl>

    Szanowni Państwo,

    jak nietrudno zauważyć, żyjemy w ciekawych, niestety, czasach, w których
    najwyższe władze i urzędnicy łamią prawo, kpią sobie z niego w żywe
    oczy, rozkradają państwową kase nakładając kolejne podatki mające
    uzupełnić braki nienasyconego budżetu, a organa powołane do tego, aby
    przywoływać ich do porządku, czy to z zawalenia wielościa takich
    incydentów, braku funduszy czy upolitycznienia nie reagują na te
    sytuacje właściwie ( co do szybkości i wysokości kary).
    Doszło do tego, ze sama korporacja prawników łamiąc Konstytucję
    monopolizuje usługi prawne !

    Pytanie moje, skierowane głownie do specjalistów prawa konstytucyjnego i
    teoretyków demokracji, brzmi:

    Co może zrobić Lud (inaczej - podatnicy III RP), jeśli na nikogo i nic
    nie może liczyć ?

    Czy może (powinien ? ma prawo ?) przywrócić normalny stan własnymi rękoma ?

    Ukłony

    Roman Rumian

  • 2. Data: 2003-12-05 20:25:12
    Temat: Re: Co może Lud ?
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "Roman Rumian" <u...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie może liczyć ?
    >
    > Czy może (powinien ? ma prawo ?) przywrócić normalny stan własnymi rękoma
    ?

    1. Zrzec sie obywatelstawa
    2. W nastepnych wyborach glosowac inaczej
    3. Skorzystac z prawa inicjatywy ustawodawczej

  • 3. Data: 2003-12-05 20:38:39
    Od: Roman Rumian <u...@a...edu.pl>

    Panie NoMAD,

    NoMAD wrote:
    (...)
    > 1. Zrzec sie obywatelstawa

    Po co ?
    To taki rodzaj protestu w rodzaju samospalenia ?
    Moze lepiej modny ostatnio "marsz milczenia" ?
    A może chodzi Panu o własną "eksterytorialność" ?
    O wypisanie sie z III RP ?
    Przeciez to fikcja, no chyba że Polacy opuściliby swój kraj ...

    > 2. W nastepnych wyborach glosowac inaczej

    O.K. To na kogo Pan radzi ?
    A na kogo powinni zagłosować w ostanich wyborach ?

    > 3. Skorzystac z prawa inicjatywy ustawodawczej

    :-))))))))))

    Aby potem misie z Sejmu uchwaliły prawo ograniczające ich samych ???
    I aby mogły dalej je łamać ???

    Kiepskie te rady ...

    Pozdrawiam

    Roman Rumian

  • 4. Data: 2003-12-05 21:31:49
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    NoMAD wrote:
    > 1. Zrzec sie obywatelstawa

    jak wyrażą mu zgodę :)

    KG

  • 5. Data: 2003-12-05 23:43:54
    Od: "Adam" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Roman Rumian" <u...@a...edu.pl> napisał w
    > Kiepskie te rady ...

    Jasne że kiepskie, ale to są rady bezradnego :-(
    a taki jest obecnie LUD, który nie wiele może.
    Adam
    a...@p...fm

  • 6. Data: 2003-12-06 09:08:36
    Od: Roman Rumian <u...@a...edu.pl>

    Panie Adamie,

    Adam wrote:
    (...)
    > Jasne że kiepskie, ale to są rady bezradnego :-(
    > a taki jest obecnie LUD, który nie wiele może.

    jestem większym optymistą co do jego możliwości. :-)

    Wie Pan dlaczego, m.in., amerykanie tak pilnują prawa do posiadania broni ?
    Aby takie prowokowanie rewolucji nie przychodziło ich politykom do głowy.

    Pytanie zadałem, bo może w uczonych księgach z teorii prawa czy
    demokracji są jakies recepty na takie sytuacje, ale widocznie teoretykom
    taka sytuacja jak nasza obecna w ogóle nie miesciła sie w głowie.

    Kłaniam się

    Roman Rumian