  • 1. Data: 2005-08-05 05:59:05
    Temat: Współlokator
    Od: "Przemek" <p...@b...net>

    Witam.
    Czy są jakieś paragrafy na współlokatora (główny lokator), który pali
    papierosy w tym samym pomieszczeniu lub zakłóca ciszę nocną?
    Czy hotel mógłby ustalić zasady, że dopuszcza się w nim palenie?

  • 2. Data: 2005-08-05 07:49:20
    Temat: Re: Współlokator
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@b...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > papierosy w tym samym pomieszczeniu lub zakłóca ciszę nocną?
    > Czy hotel mógłby ustalić zasady, że dopuszcza się w nim palenie?

    Powyższy problem jest ujęt w KW
    ART.51& 1 KW
    Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca spokój, porządek
    publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu publicznym,
    podlega karze aresztu, ogr. wolności albo grzywny

    & 2. Jeżeli czyn określony w & 1 ma charakter chuligański lub sprawca
    dopuszcza się go, będąc pod wpłwem alkoholu podlega karze aresztu,
    ogr,wolności albo grzywny

    Dodatkowo niejako podaje orzeczenie SN w tym temacie-" Istota "wybryku "
    spenalizowanego w art. 51 & 1 Kw . uzależniona jest od szczególnych znamion
    strony podmiotowej , charakteryzującej się umyślnym okazaniem przez sprawcę
    lekceważenia dla norm zachowania się,"
    /Wyrok SN III KKN 327/02/

    Natomiast sprawa palenia papierosów w niektórych pomieszeniach w hotelach
    winna być uregulowana w wewn. regulamine. O ile wiem wyglada to w ten
    sposób, że na wniosek mieszkańców ustanawiane są stosowne
    zakazy.Aczkolwiek zachodzi tu inna kwestia , -mianowicie wpływ na zdrowie
    współlokatorów niepalących. Tak też należy uzasadnić swój wniosek do
    właściciela hotelu - najlepiej byłoby , gdyby do tego wniosku przyłączyli
    sie pozostali niepalący.

    Pozdrawiam KK