  • 11. Data: 2004-02-21 22:06:42
    Temat: Re: Ciąża a okres wypowiedzenia.
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Marcin R. Kiepas w wiadomości
    <news:c17psf$qa2$1@nemesis.news.tpi.pl> powiedział(a) co następuje:

    > orzeczenia SN z dnia 29 marca 2001r. (sygn. I PKN 330/2000, opubl. OSNP 2003/1 poz.
    11).
    (...)
    > "lub gdy w okresie wypowiedzenia zaszła w ciążę".

    Chylę czoła przed orzecznictwem SN, faktycznie tego nie znałem. Ale
    końcówka jest straszliwie głupia i nie zgadzam się z nią i nigdy się nie
    zgodzę.
    Co do zakresu pojęciowego słowa "rozwiązać" zdecydowanie skłaniam się do
    koncepcji, że mowa tu rozwiązaniu w kontekście samoistnego rozwiązania
    (np. art. 42 par. 3 kp lub art. 52 kp), zaś nie "rozwiązanie przez
    wypowiedzenie".

    --
    Olgierd
    "Państwo przywłaszczyło sobie władzę do uświęconego prawem kidnappingu i

  • 12. Data: 2004-02-21 22:29:22
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

> [...]

    > Jezeli nie jestes przekonany, to odsylam do orzeczenia SN z dnia 29 marca
    > 2001r. (sygn. I PKN 330/2000, opubl. OSNP 2003/1 poz. 11).

    Przeczytałem uzasadnienie i jeszcze mniej jestem przekonany. Nie ma w
    nim ani słowa o takich sprawach jak zajście w ciążę po wypowiedzeniu.

    --
    Olgierd
    "Gdy wróg zostaje sędzią, sędzia staje się wrogiem", Carl Schmitt

  • 13. Data: 2004-02-21 22:33:02
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Marcin R. Kiepas w wiadomości
    <news:c17psf$qa2$1@nemesis.news.tpi.pl> powiedział(a) co następuje:

    > Nie masz racji. Cytowany artykul wyraznie stwierdza, ze "pracodawca nie
    > może wypowiedzieć ani ROZWIĄZAĆ umowy o pracę w okresie ciąży".

    Szukajcie a znajdziecie... lakonicznie acz jednoznacznie w wyroku z 2
    czerwca 1995, I PRN 23/95 (OSNP 1995/22/276).
    Nie zgadzam się z tym wyrokiem ale glosy pisać mi się nie chce.

    --
    Olgierd
    "Pojednanie człowieka z samym sobą - najbardziej celna definicja

  • 14. Data: 2004-02-22 19:25:01
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "Olgierd" <c...@w...pl> napisał:

    > Chylę czoła przed orzecznictwem SN, faktycznie tego nie znałem. Ale
    > końcówka jest straszliwie głupia i nie zgadzam się z nią i nigdy się nie
    > zgodzę.

    Tu przeciez nie chodzi o to czy sie zgadzasz, tylko o stan prawny.

> [...]
    > się do koncepcji, że mowa tu rozwiązaniu w kontekście samoistnego
    > rozwiązania (np. art. 42 par. 3 kp lub art. 52 kp), zaś nie "rozwiązanie

    Nie wiem po co kombinujesz, przeciez sprawa jest prosta. Rozwiazanie
    umowy oznacza zwolnienie pracownika z obowiazku wykonywania pracy
    okreslonego rodzaju na rzecz pracodawcy, a pracodawcy z obowiazku
    wyplaty wynagrodzenia. Przeciez "na wypowiedzeniu" ani pracownik,
    ani pracodawca nie sa zwolnieni z powyzszych obowiazkow.

    (mrk)

  • 15. Data: 2004-02-22 19:27:11
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "Olgierd" <c...@w...pl> napisał:

    > Przeczytałem uzasadnienie i jeszcze mniej jestem przekonany. Nie ma w
    > nim ani słowa o takich sprawach jak zajście w ciążę po wypowiedzeniu.

    ???

    "Pracownica, która początkowo nie kwestionowała wypowiedzenia jej
    umowy o pracę, może żądać uznania tej czynności za bezskuteczną,
    gdy po dokonaniu wypowiedzenia okazało się, że jest w ciąży lub gdy